בית ספר לאמנות מוסררה משיק זו השנה ה11 את הפסטיבל בינלאומי רב תחומי בירושלים – שלושה ימים של אמנות, מוסיקה פרפורמנס וצילום.


הפסטיבל שיערך השנה בין 24-26 במאי, יארח השנה מגוון אמנים מהארץ ומחו"ל ויקיים אירועי אמנות, צילום, וידאו ארט ומוסיקה. השנה מחדד הפסטיבל את הביטוי לקשר בין סביבת העבודה של האמן לחיים עצמם ובעבודות רבות, הטקסט האישי והפרטי של היוצר נמהל ונמזג עם ההוויה המקומית, הפיזית והאנושית. התוצאה מפתיעה, מרגשת ובעיקר מגוונת מאד.  צוות האוצרים של הפסטיבל והאוצר הראשי אבי סבג בחרו להציג למעלה מ 150 אמנים-יוצרים ועבודות מתחומים שונים: אמני פרפורמנס, אמנים פלסטיים, אמני וידאו מקומיים ובינלאומיים, מוסיקאים, בוגרי בית הספר ועוד.


במשך שלושה ימים יוצגו ברחובות שכונת מוסררה, בגלריות, בחצרות ובבתי התושבים תערוכות אמנות רב תחומית: צילום, וידאו ארט, אנימציה, מיצב, וקולנוע לצד רדיו אינטרנטי שישדר מהפסטיבל. בבמה מרכזית בלב השכונה יעלו הקולות הבולטים של שנות ה-80 בתרבות הישראלית: הקליק, רמי פורטיס, מלכה שפיגל, מאירה אשר, 3 ח', לצד אנסמבלים מוזיקליים ייחודיים ומופעים של בוגרי בית הספר, סטודנטים ואורחים. במהלך הפסטיבל יתקיימו סדנאות אמן, מפגשים עם יוצרים והווי רחוב שוקקים, היוצרים פסטיבל ייחודי שמשלב בין אנשי השכונה לאלה שבאים לחקור אותה ולבטא בה קולות חדשים, מקוריים, נוספים.


אבי סבג, מנהל בית הספר מוסררה והאוצר הראשי של הפסטיבל מספר כי "הפסטיבל הקרוב ממשיך במסורת של חשיפה ומתן ביטוי לקולות אלטרנטיביים. יחד עם זאת הוא מעניק חוויה תרבותית שנוגעת בכל אחד, גם משום שהיא מורכבת מהשילוב הייחודי רק לשכונת מוסררה: אנשים, מקום ואמנות. רבים מהפרפורמנס ארט והוידיאו -ארט מזמינים את הקהל לקחת חלק בעשייה האמנותית ותושבי השכונה יחד עם המבקרים בפסטיבל והאמנים מהארץ ומהעולם יוצרים נקודות מפגש מרגשות וחד-פעמיות"


אלה התערוכות והאירועים המרכזיים של הפסטיבל:



  • עולמות, איים – אוצר אבי סבג תתמקד במצבו של הפרט והגבול בין זהות היוצר ליצירה הגלובלית.

  • פרא והעיר – אוצרת שרון הורודי מתמקדת בטבע העירוני, זה שאינו מכוון גזום או מבוית – הטבע שחודר אל התרבות.

  • הקיר הרביעי – אוצרת יעל שמידט אמני פרפורמנס ווידאו ארט מקיימים דיאלוג עם הקהל כדי לבטל את הגבול בין העבודה לצופים בה.

  • זה הנוגע לא נוגע – אוצרת עדינה בראון מקבץ אמני פרפורמנס בעבודות בכורה ייחודיות לפסטיבל ולשכונת מוסררה

  • רדיו מוסררה – תחנת הרדיו המקוונת של ביה"ס מוסררה תלווה את הפסטיבל בתכניות מוזיקליות, שיחות וראיונות עם אמנים ועם תושבי השכונה. 

  • במת המוסיקה המרכזית שאוצר אילן גרין תארח את מיטב אמני שנות ה-80 ואת אלה שנעלמו מן האוזן וחוזרים במיוחד לפסטיבל לצד מופעי סטודנטים ואנסמבלים מוזיקליים חד-פעמיים.

  • קווי תפר 73'-67'מיכה ברעם מתעד את פעילותם של הפנתרים השחורים במבט מבפנים. אוצר אילן בן-דוב

  • EYEWITNESS   מלכה שפיגל ניומן מצלמת בערים ברחבי העולם במצלמת 'לומו' היוצרת 'פגמים' שהופכים את עבודותיה לאסתטיות וקסומות. אוצרת אילנית קונופני

  • פריסת קריאה – אוצרת איילת השחר כהן תערוכה המכנסת שיח עבודות של סטודנטים בחצר הפרטית של בי"הס מוסררה

  • מרחב פוטנציאלי – אוצר אייל פרי עבודות שנוצרו במחלקה לפוטו-תרפיה  

  • מפגשים – אוצר אבי דבח תערוכה המתמקדת במבטיהם של עוברי אורח ברחובות השכונה.

מופעי במה מרכזית :


·         שלישי 24.5 מופעים: פלורה, מלכה שפיגל וקולין ניומן, להקת הקליק. מפגש אמן מאירה אשר הרצאה אורי דרומר


·         רביעי 25.5 מופעים: דרק הולצר, מאירה אשר, רמי פורטיס. מפגש אמן קולין ניומן


·         חמישי 26.6 מופעים: מיכאל וורפלד, שלוש ח', אטליז. סדנת אמן דרק הולצר. רב שיח שנות ה80 בתרבות הישראלית


הפסטיבל מתקיים בין השעות 19:00-23:00


הכניסה לפסטיבל ללא תשלום למעט מופעי הבמה המרכזית שמחירים יהיה בין 30-45 שקלים


טל. לבירורים: 6286519- 02