SanDisk, הכריזה על ה- T-Flash, כרטיס זיכרון פלאש הקטן בעולם. הכרטיס מיועד לדור החדש של הטלפונים הסלולאריים, המצוידים בשלל תכונות מולטימדיה – דוגמת מצלמות דיגיטאליות – והדורשים אחסון רב ושליף. במקביל להודעה של סאנדיסק, יצאה יצרנית הטלפונים הסלולאריים מוטורולה בהודעה כי תעשה שימוש בכרטיס החדש בשני טלפונים 3G אשר ייצאו לשוק במחצית השנייה של השנה.


גודלו של ה- T-Flash – 11 מ"מ/15מ"מ/1מ"מ, והוא כרבע מגודלם של כרטיסי הפלאש הקטנים ביותר שיש כיום בשוק. הוא יאפשר ליצרני הטלפונים הסלולאריים לשלב יכולות אחסון שליפות בטלפונים מהדור החדש בלי לשנות את גודלם של המכשירים. הכרטיס דומה בגודלו ובתפקודו לזיכרון הפלאש הקבוע, אך בניגוד לזיכרון הקבוע ניתן לשלוף אותו ממקומו, להעביר אותו למכשירים אלקטרוניים אחרים העושים שימוש בסטנדרט ואף לשים במקומו כרטיס בקיבולת שונה. בעל הטלפון יוכל לאחסן עליו מידע אישי, תמונות, מוסיקה, וידאו, משחקים לטלפון ויישומים נוספים. מתאם SD יאפשר לעשות שימוש בכרטיס בכל מכשיר דיגיטאלי העושה שימוש כיום בסטנדרט ה- SD – דוגמת מצלמות דיגיטאליות או מחשבי כף יד.


לדברי שמעון סטולרו, מנכ"ל סאנדיסק ישראל, הכרטיס החדש מצויד בטכנולוגיות החדישות ביותר בתחום זיכרון הפלאש, כולל הבקרים הייחודיים שפותחו בישראל ואת זיכרון ה- NAND MLC שפיתחה סאנדיסק ארה"ב לא מכבר. הטכנולוגיה הזו כבר שולבה על ידי סאנדיסק בקו מוצרי ה- miniSD וה- TriFlash.


"אנו מאמינים שמדובר במוצר מהפכני", אמר אלי הררי, מנכ"ל סאנדיסק. "הוא יקל על קליטתו של דור טלפוני ה- 3G העמוסים בשלל תכונות זוללות משאבי זיכרון. הטלפונים הללו יהיו נגני המוסיקה, המצלמות הדיגיטאליות ואף מצלמות הוידיאו שלנו. השימושים הללו ידרשו הרבה יותר זיכרון פלאש מזה הקיים במרבית הדגמים הנוכחיים. ה- T-Flash מציע את הגודל המינימאלי והמחיר הנמוך של הזיכרון הקבוע עם כל הגמישות של הזיכרון השליף".


לדברי הררי, הכרטיס פותח על בסיס פידבקים מיצרניות הסלולאר המובילות. "הלקוח הראשון שלנו הוא מוטורולה ואנו מעריכים כי יצרנים מובילים נוספים בעולם יהפכו את הכרטיס שלנו לסטנדרט דה-פאקטו לשימוש בטלפוני מולטימדיה סלולאריים". 


מחירי הכרטיסים 32 ו-128 מגה: בין 14 ל- 39 דולר


 


הודעה לעיתונות באנגלית