ערוץ 1 – היחיד  שמפיק ומשדר באיכות HD – נערך במלוא המרץ לקראת הבחירות: האולפן המרכזי של רשות השידור (נגדי) – שגודלו 600 ממ"ר – הפך לאולפן בחירות. הותקנו 3 מסכי ווידיאו ענקים בהם הוא 11×2.08 מטר בפיץ (מרחק בין פיקסל לפיקסל) של 2.5 מ"מ (האיכות הגבוהה ביותר הקיימת כיום). שני המסכים הנוספים: 15×2.40, פיץ 5 ו16×2- פיץ 5, שלושה מסכי ראיונות 1×2 בפיץ 2.5 ושני שולחנות הכוללים מסכים בגודל של 2.5 מטר רבוע כל אחד בנוסף הותקנו 3 מסכי ticker כל המסכים נרכשו מחברת פרוטאצ'– כמו כן הותקנו מערכות גרפיות ברמה בינלאומית.


לב המערכת הוא מערכת גרפית של ORAD מסוג TD CONTROL – שנרכשה במיוחד. אפי דלמוני, יועץ של חברה אורעד ושותף בפיתוח המערכת, מציין שמערכות כאלה קיימות ברשתות מובילות בעולם כמו:The Weather Channel, ESPN ועוד. הביא מספקת ריבוי חלונות על המסך ושליטה על מערבל התמונה, באמצעות שלושה מנועים גרפיים חזקים, ומערכת בקרה שנשלטת באמצעות מסך מגע ומפועלת על ידי הנתב. האות הכולל את כל החלונות – מוזן לקירות הווידיאו וליציאת השידור. מערכת נוספת היא זו של מציאות וירטואלית – גם היא של אורעד – שמשלבת אובייקטים גרפיים בזמן אמת.


"האולפן מצולם ב-7 מצלמות אולפן HD של חברת סוני מדגם HSC-100 שאחת מהן עברה שינוי למצלמה ניידת", מספר אלי קריאתי מנהל חטיבת הנדסה ופיתוח בערוץ הראשון.


"בפועל יש לנו 32 מקורות שונים ו-32 כניסות נוספות לגבוי. הווידיאו מגיע מעשרות אתרים בארץ  באמצעות סיבים אופטיים, ניידות לווייניות ו-8 מערכות LIVEU – הכל באיכות HD. בנוסף לניידות של רשות השידור הפרושות במטות המפלגות – הושכרו שתי ניידות נוספות של 'מיזמור הפקות' אף הן HD.


הערוץ הראשון מספק תכנים גם לערוץ הערבי (33) שמשודר עדיין בפורמט אנלוגי. הווידיאו מומר ביציאה מחדר הבקרה של ערוץ הראשון. כל הפרוייקט הוקם בזמן שיא של שלושה שבועות