חברת ARRI ו-Rotolight היו במחלוקת פטנטים על האפקטים הקולנועיים של Rotolights בשם CineSFX. שני הצדדים הגיעו להסדר. פרטים על ההסדר לא פורסמו, נראה ש-ARRI תשלם עמלה כדי להשתמש בטכנולוגיה המוגנת בפטנט בעתיד. אביזרי ARRI שמפרים את הפטנט הם SkyPanel ו-Orbitor. הבעיה העיקרית עם Rotolight היא שהם שהם היו הראשונים ליישם אפקטים מוגדרים מראש כמו ברק, הבהוב נורות, זיקוקים וכו'. ל-Rotolight יש פטנט על אפקטים מוגדרים מראש בארה"ב, גרמניה ובריטניה.

ARRI הודתה בעצם שהיא הפרה את הפטנט של Rotolights ב-2019 והייתה בדיונים על רישוי ואגרות אולם הדיונים התמוטטו, ו-ARRI ניסתה להילחם בהם בבית המשפט והגישה עתירות לביקורת בין צדדית ("IPRs") נגד כל אחת מהפנטים

הצהרה משותפת

"ARRI הסכימה להסדר עם Rotolight, המתייחס לפורטפוליו הפטנטים של האפקטים המיוחדים הקולנועיים "CineSFX" של Rotolight בארה"ב, בריטניה ואירופה. ARRI כבר לא מערערת על תוקף הפטנטים של Rotolight והחזירה את הביקורת הבין צדדית שלה בארה"ב בהתאם.
במקביל, Rotolight ביטלה את תביעתה של בית המשפט המחוזי בארה"ב לפטנטים נגד ARRI. כל מוצרי ARRI ימשיכו להיות מוצעים כתמיד. ARRI ו-Rotolight מכבדים קניין רוחני ומעריכים תחרות הוגנת."