לאחרונה נהנית מצלמת A7s לבאז רב ברשת, בעיקר בשל רגישותה לאור ויכולות 4k שלה. אלם למרות שמדבר במצלמה מאד מרשימה – יש לה מספר חסרונות שכדאי לדעת עליהם לפני הרכישה.


הצלם נועם קרול מציג שלוש סיבות למה לדעתו המצלמה אינה מתאימה למפיקי סרטים.


 


לכאורה A7s מתאימה לכל מטרה. אחרי הכל יש לה שבב full frame, משקלה נמוך, חיבור למגוון גדול של עדשות ו-IOS גבוה. היא גם מפיקה תמונות מדהימות כפי שניתן לראות זאת ברשת.


אבל כל מצלמת DSLR או מצלמות ללא מראה חדשות – מסוגלות לספק איכות גבוהה.  אולם ל- A7sיש מגבלות. למשל – רגישות לאור. אמנם באינטרנט ניתן למצוא הדגמות רבות של תמונות שצולמו ב- A7s ברגישות גבוהה אבל לדעתי הם אינם משקפים את העולם האמיתי. למי שלא צילם מעולם במצלמות איכותיות ברגישות לאור – התוצאה תראה מדהימה. אבל האמת היא שתוצאות A7s אינן הרבה יותר טובות ממצלמות דומות בשוק. למשל – קנון C100.


לאחר שבחנתי מספר הדגמת תוצאות ברשת – שנדחסו מספר פעמים וכנראה גם עברו עיבוד צבע – ציפיתי שאני אוכל לצלם ברגישות 32,000 ISO ומעלה. בפועל מצאתי שכבר בב25,600 התמונה אינה איכותית. לדעתי תוצאה טובה אפשר לקבל עם A7s  במכסימום 12,800 ISO.


צילום 4k מכפיל את המחיר


זה נהדר שלמצלמה יש יציאות 4k למקליט חיצוני. אזל זהאומר שלהשגת התוצא יש לרכוש מקליט כמו Shogun – דבר שיזניק את מחיר הרכישה הכללי ל-ל5,000 דולר. מי שרכש את שני המרכיבים, צריך לקחת בחשבון גם את הזמן הנדרש לקביעת לקביעת ההגדרות של שני המכשירים, ואז זו אינה יותר המצלמה ששולפים מהתיק ומתחילים לצלם.


השימוש ב- Speedbooster


מתאמי Speedbooster היו מאד פופולאריים בשנה האחרונה בגלל שהם מאפשרות עבודה מהירה יותר, זווית צילום רחבה יותר וניתן להשתמש בהן במגוון חיבורי עדשות. רבים משתמשים במתאמים הללו כדי לעבוד מחיבור  E של סוני לחיבורי קנון. אבל אל נשכח שחיבור לעדשה מצריך הגדרות נוספות של המתאם.


יש מספר שיטות לעקוף בעיה זו, אבל אז יצוצו בעיות נוספות. למשל – שימוש ב- Speedbooster חותך את חשיפת השבב המלא, ולכן עדשות full frame לא יתפקדו בצורה מושלמת בקצוות התמונה.


במצב כזה זאת יש לקבוע את המצלמה למצב APSc כדי להסתיר את קצוות התמונה. בעייה נוספת שעלולה לצוץ היא הגבלה בהתאמת העדשות למצלמה ובעיות כגון אוטופוקוס איטי וצילום סטילס. האלטרנטיבה: שימוש בעדשות של סוני שלמרבה הצער מבחר הקים הוא מצומצם.


לסיכום: A7s אינה מושלמת כמצלמה מובילה. GH4 של פנסוניק יכולה להיות פתרון טוב יותר, תלוי בצרכים. אבל A7s  תישאר בכל זאת בחירה טובה למי שמחפש מצלמה קטנה, עם רגישות גבוהה לאור.  


למאמר המלא