בכנס אינפוט השנה, אתה מגיש לפחות שתי הרצאות ביום. איך אתה עומד בזה?


"מבחינתי זה ממש כיף. אני מרצה  באינפוט כבר מהכנס הראשון, ומרצה כל השנה בבתי ספר ובכנסים בארץ ובחו"ל. אני אוהב להרצות, ואני רואה את זה כחלק אינטגראלי מהחיים המקצועיים שלי. השנה השקעתי מאמץ מיוחד בהכנת ההרצאות ולדעתי כולן מצוינות.


"מבחינה אישית אני חושב שעצם ההמשכיות של הכנס, שנה אחר שנה, מעידה על איכותו. יש סוגים מסויימים של ידע שיכולים לעבור רק במסגרות כאלה, וזה לא דבר מובן מאליו להפיק אירוע כזה בתעשייה הקטנה והלא תמיד יציבה שלנו.


 


על איזה הרצאות באינפוט שאחרים מעבירים, היית ממליץ?


ההרצאה על מאחורי הקלעים של שומרי הסף נשמעת מעניינת מאוד. כך  גם ההרצאה של ערן שטרן על Cycore .HD אני בטוח שההרצאה של אייל B על Elements 3D היא לא פחות ממצויינת. אגב, כל מי שיש לו מק, ועוסק בווידיאו ובפוסט – ילמד המון בהרצאה של טל רום על Final Cut X.


 


אולי זה לא הוגן לשאול, אבל איזה מההרצאות שלך היית ממליץ במיוחד?


ההרצאה שלי על דה וינצ'י מעולה. אבל זה לא אני – זה התוכנה שהיא לדעתי המרשימה ביותר בשוק בשנים האחרונות. הרצאה שלי על תאורית הווידיאו היא שיפור של ההרצאה על הפורמטים שאני מעביר כבר מספר שנים. גם ההרצאה על פרמייר לעורכי AVID  שהיא חדשה לחלוטין – מומלצת מאוד (בעיקר לעורכי AVID). כדאי לעורכי AVID להציץ במה שקורה בפרמייר בשנים האחרונות. 


הכי אני ממליץ על ההרצאה "הלוק המושלם: תיקוני צבע מתחילים בצילומים". זו הרצאה מאירת עיניים מעניינת מאד. העולם של תיקוני צבעים קוסם להרבה יוצרים, והרצון להגיע לנראות של יצירות קודמות – מאוד נפוץ. אבל לא תמיד זה מצליח, דבר שמביא תסכול רב בשלב הפוסט. זו הרצאה שבאה לתת כלים כדי להתחיל נכון


 


אתה עוסק באון ליין, בתיקוני צבעים ומרצה על כך. מה ההמלצה הטובה ביותר שאתה יכול לתת בשליפה למישהו שמחפש את 'הלוק המושלם'?


אנשים צריכים להבין שיש משמעות עצומה לאיכות חומרי הגלם שלהם מבחינה הטכנית. ושאחרי כל כאבי הראש של קדם-הפקה, חזרות וימי צילום על כל המשתמע מהם, מה שנשאר ביד זה כונן עם חומרי גלם. כדאי שהם יהיו האיכותיים ביותר שניתן להקליט.  כי בשלב הזה כבר אין דרך חזרה. פעם זה היה קל. היה פילם 35 וכל אחד ידע שאם ישתמש בו נכון – יקבל תוצאה מעולה. היום הכל הרבה יותר מורכב ויש כל כך הרבה מצלמות שקל להתבלבל ולעשות בחירה לא נכונה. זו אחת הסיבות שקנינו לסטודיו מצלמת RED Scarlet.


 


אתה רציני?


לפני קצת יותר משנה, אני והשותף שלי, שחר שרביט, רכשנו את הRED Scarlet. אנשים שאלו אותנו: "האם זה היה שווה?" או "אתם לא מתחרטים שלא קניתם מצלמה אחרת?" ואני לא מופתע. במהלך השנה יצאו המון מצלמות לשוק, חלקן מעניינות ובעלות יכולות גבוהות.


קאנון יצאה עם C300 המהפכנית וגם עם C500. סוני הציגה F5 המבטיחה ו-Back Magic  יצאה עם עוד שתי מצלמות זולות ומבטיחות. כל זה בלי להזכיר את השדרוגים בעולם ה-DSLR בדמות Mark 3 ו-C100 של קאנון, וGH3- של פנסוניק, שפתאום מאפשרים לדגום אות וידאו נקי למקליט חיצוני. ואנשים אמרו: עם כל הטכנולוגיה הזאת, למה לסטודיו שעוסק בעיקר בפוסט להסתבך ברכישת מצלמה מקצועית? ואם כבר לרכוש, למה דווקא RED, שנחשבת למסובכת ומעט יקרה. 


אבל אני לא מתחרט. אפילו לא קצת. קל להשאר בצד, לראות מה קורה בשוק ולהמתין עם ההחלטה עד שתצא המצלמה המושלמת. בעיני לא היה פחות קל לבחור בסקארלט. מאז קנינו אותה ועדיין היום, לא ראיתי אלטרנטיבה זולה יותר שמסוגלת לספק לי את התוצאה שהסקארלט נותנת. צריך להבין שצילום ועבודה ב-4K הם עדיין לא דבר פשוט. למרות השפע לכאורה, מעט מצלמות מספקות חומרי גלם שהם מצד אחד נוחים לעבודה, ומצד שני הוכיחו את עצמם באין ספור סרטי קולנוע, סדרות ופרסומות. אני לא חושב שרוב המשתמשים מודעים לכך ש-4K היום מתחלק ל-2 קבוצות: דחוס וללא דחיסה. יש אפילו פחות מודעות לקושי ולסרבול שמתלווים לעבודה בחומרי 4K ללא דחיסה. ואולי עוד פחות לכך שדחיסה יכולה להיות איכותית מאוד.


סקארלט נותנת לי את ה-4K הדחוס הכי איכותי שניתן להקליט כיום, והוא גם נתמך על ידי כל התוכנות הנפוצות. הכל בהמחיר נמוך משמעותית מזה של המתחרה הקרובה ביותר שלה. אני מודה שאני סקרן מאוד לראות ולעבוד עם חומרי F5 (גם הם ב4-K דחוס)  של סוני. אבל לא צולמו בה עדיין מספיק פרוייקטים, ובכל מקרה היא עולה יותר.


 


איזה שימושים יש לכם בה בסטודיו?


אנחנו מצלמים בה הפקות מסך ירוק (כרומה קי) ונדהמים כל פעם מחדש מאיכות החיתוך והעבודה על חומרי הגלם. אנחנו מצלמים איתה גם צילומי סטוק שאנו מוכרים באינטרנט. מדי פעם אנו משכירים אותה להפקות, בעיקר של סרטים קצרים. בעצם, רק התחלנו להינות ממנה, ואני די בטוח שזה ימשך עוד זמן רב. 


 


משהו מעניין שאתה עושה בימים אלה ואנחנו לא שמענו עליו?


אני עובד בשיתוף עם בית הספר Jump Cut על קורס חדש שמיועד לצלמים ועוזרי צלם ושמטרתו השלמת פערים הטכניים שנוצרו בשנים האחרונות בעולם הווידיאו והקולנוע הדיגיטאלי, בנושאים כמו, תאוריית ווידיאו, תיקוני צבעים, תאוריית צבע דיגיטאלית, דחיסה ועוד.


בתקופת הפילם, צלמים הבינו גם את האופטיקה והחשיפה (האור) וגם את הכימיה שיצרה צבעים וצורות על  הפילם ובפיתוח. היום נוצר חסר, וצלמים שעדיין מבינים נהדר באופטיקה ובחשיפה, מרגישים קצת אבודים מול ה"כימיה" של הווידיאו. אני מקווה שאצליח לגשר על החסר הזה. זה קורס יחודי בארץ ואני מאוד גאה בו ומתרגש לקראתו.