העורך ניק לייר (Nick Lear) הבעלים של Manenberg Films, פרסם לפני זמן מה סקירה על מצלמות הווידיאו הטובות ביותר מתחת ל-$2500, (ראה ידיעה באתר AV). כעת הוא מפרסם את רשימת המצלמות בדרגה הבאה: עד 4,000 דולר.

כנראה שההבדל הניכר ביותר הוא שהמצלמות האלה הן כולן Full Frame, בעוד שהרוב ברשימה הקודמת אינן. הן מתפשרות ביותר מדי תחומים ונועדו להיות סוסי עבודה, ללא בעיות התחממות יתר.

Alpha A7s III של סוני – (3500 דולר), תחום דינמי מעולה, תופעת Rolling Shutter קטנה, רגישות מעולה וביצועים בתנאי תאורה קשים טובים, מערכת מיקוד אוטומטי וייצוב טובים, 10 סיביות 4:2:2 הקלטה פנימית, HDMI גודל מלא, צילום 4k120 עם מעט חיתוך ו4k60 ללא חיתוך, מעט פשרות במצבי הקלטה שונים, כולל חיתוך במצב תצוגה.

FX3 של סוני – (3900 דולר) זהה למצלמה Alpha A7s III עם יחידת סאונד עליונה שכוללת כניסות XLR, שייכת לקו מצלמות הקולנוע של החברה, מאושרת נטפליקס.

Lumix S1H של פנסוניק (4,000 דולר) – דומה מאוד ל Alpha A7s III תחום דינמי מעולה, עם ביצועים מרשימים בחשיפות יתר, מערכת ייצוב תמונה טובה, הקלטה פנימית של 4K DCI, הקלטת 6k ביחס 3:2 לצילום אנמורפי. מערכת המיקוד האוטומטי ותופעת Rolling Shutter לא טובה כמו סוני, מאושרת נטפליקס.

מצלמות איכותיות נוספות: