למרות הקורונה, שנת 2020 הייתה מרתקת מבחינת ההשקות של המצלמות. החל במצלמה שחיכו לה חמש שנים, Alpha a7S III של סוני ועד למצלמת EOS R5, מצלמת 8k ומצלמת EOS C70 של קנון ולא נשכח את מצלמת URSA Mini Pro 12K מצלמת 12k של BlackMagic או את מצלמת Komodo של RED ועוד.

אז מה צפוי לנו לשנת 2021 (לפי סדר א, ב)

Arri
בשנת 2020 החברה הודיעה על פיתוח של מצלמה סופר 35 מ"מ 4k (ראה ידיעה באתר AV) שתושק ככל הנראה ב2021 המצלמה אמורה להראות כמו Alexa Mini LF כולל אותה עינית ומדיה
מקור השמועות: Y.M. Cinema

BlackMagic
בשנת 2018 החברה השיקה את הפוקט 4k, שנה לאחר מכן הושקה הפוקט 6k, האם תהיה מצלמת פוקט 8k בשנת 2021? שמועה נוספת גורסת כי החברה תשיק גרסת פרו למצלמת הפוקט 6k.
מקור השמועות:  EOSHD ו- DPreview

קנון
נראה כי מצלמת הדגם מסדרת R, R1 תושק עוד לפני התאריך החדש של האולימפיאדה, השמועות מספרות על שבב שיהיה יותר איכותי ממצלמת EOS R5. צילומים של מצלמת הקולנוע של קנון באיכות 8k מפורסמים על ידי החברה האם נראה אותה השנה? סיכוי סביר במיוחד, לאור העובדה שהאולימפיאדה כנראה תתקיים השנה.
מצלמה נוספת היא מסדרת 7D, המצלמה האחרונה בסדרה, 7D II, הושקה ב-2014 ומעריכים שאולי תהיה גרסה III עם שבב של 32.5 מיליון פיקסלים ותקליט 4k.
מקור השמועות:  Canon Rumors ו- Camera Jabber

פוג'י
החברה בדרך כלל עוקבת אחרי הכרזות גדולות בגרסה קומפקטית יותר מ X-T2 ל- X-T20 מ X-T3 ל- X-T30, לכן סביר להניח שתהיה גרסת X-T40 אחרי שהשנה החברה השיקה את X-T4.

פנסוניק
מצלמת GH6 הייתה צפויה להגיע במאי 2020, היא לא הושקה אז סביר שנראה אותה בשנת 2021. מצלמת המצלמת באיכות 8k, שמועות נוספות מציינות שיש סיכוי שנראה שלושה דגמים שונים: GH6, GH6V ו-GH6X.
מקור השמועות: Tech Radar  ו- 43 RumorS

RED
בימים אלו החברה מתמודדת עם שיווקה של מצלמת Komodo, אבל סביר להניח שנראה עוד מצלמות השנה. ניתן להניח שיהיו אביזרים חדשים, אבל לא בטוח אם יהיו שבבים או גופים חדשים.

סוני
החברה נכנסת לתחום הרחפנים עם הרחפן Airpeak שהושק בתערוכת CES השנה. בתחום המצלמות מסתמן שדרוג של מצלמת  Alpha a7R IV, אך השמועות ממש לא ברורות – חלקן טוענות שהשבב יהיה זהה אך המעבד ישתנה, יתכן כי השבב יוחלף בזה של Alpha a7S III המאפשר צילום ב4k בקצב של 120 תמונות בשנייה, שמועות נוספות מציינות גם אפשרות של צילום ב8k בקצב של 30 תמונות בשנייה עם שני כרטיסי זיכרון CFExpress.
מצלמה נוספת Alpha a7 IV, שעתידה להופיע בסוף השנה עם יכולת צילום 6k RAW ומיועדת להתחרות במצלמת פנסוניק Lumix S1H.
מקור השמועות:Sony Alpha Rumors  ו- DP Review