קנון הכריזה רשמית על MS-500, מצלמת חיישן SPAD הניתנת להחלפה אולטרה-גבוהה, הראשונה מסוגה בעולם. MS-500 הוצגה בתחילה ב-NAB2023 כפרויקט פיתוח.

לא רק שהיא מוצגת כמצלמה בעלת הרגישות האולטרה-גבוהה הראשונה בעולם המצוידת בחיישן SPAD, אלא שהיא גם כוללת את ספירת הפיקסלים הגבוהה ביותר בעולם בחיישן 1 אינץ' מסוג SPAD (Single Photon Avalanche Diode) של 3.2 מגה-פיקסל.

חיישן SPAD  פועל בצורה שונה לחלוטין לחיישן CMOS. הוא משתמש בטכנולוגיה המכונה ספירת פוטון, הסופרת חלקיקי אור (פוטונים) הנכנסים לפיקסל. כאשר פוטונים נכנסים מומרים למטען חשמלי, הם מוגברים כמיליון פעמים ומחולצים כאותות דיגיטליים, מה שמאפשר לזהות אפילו כמויות קטנות של אור.

אחד היתרונות המרכזיים של חיישני SPAD הוא שכל אחד מהפוטונים הללו נספר דיגיטלית, מה שבתורו, מונע על החדרת רעש נוסף במהלך קריאת האות. זה מאפשר צילום וידאו בצבע ברור אפילו תחת סביבה של 0.001 לוקס עם תאורה נמוכה. קנון טוענת שכאשר היא משולבת עם עדשות שידור אולטרה-טלפוטו, ייתכן שניתן יהיה לצלם סרטונים צבעוניים ברורים של נושאים במרחק של מספר קילומטרים, גם בלילה.

MS-500 תוכננה בעיקר לשימוש ביישומי מעקב כמו אזורים עם רמות אבטחה גבוהות במיוחד כמו נמלי ים, מתקני תשתית ציבורית וגבולות לאומיים. למרות שאין שום סיבה שלא ניתן יהיה להתאים אותה גם לעבודה על צילומי חיות בר ופרויקטים ספציפיים אחרים.

מצלמת MS-500 משתמשת בממשק עדשה B4, מה שאומר שהיא יכולה להשתמש באופן מקורי במגוון רחב של עדשות שידור המיועדות למצלמות עם שבבי 2/3 אינץ'.

למצלמה מגוון כניסות ויציאות כולל: RS-422, 3G SDI, נעילה, כניסת מתח 12-30V, ממשק לשירות וחיבור לרשת.

בנוסף קנון כללה פונקציות תמונה מותאמות אישית כדי לסייע בשיפור הראות, כולל הפחתת רעשים ואובך.

מועד אספקה: ספטמבר

מחיר: 25,200 דולר