Fujifilm השיקה גרסה מיוחדת למצלמת SLR של החברה מדגם FinePix S3 Pro. המצלמה בגרסתה החדשה UVIR היא המצלמה הראשונה בעולם מסוג SLR דיגיטלי, המאפשרת צילום בתאורה של אינפרא אדום ואולטרא סגול. הדגם של המצלמה UVIR FinePix S3 Pro.


המצלמה מיועדת ליישומי רפואה, מדע ואכיפת חוק. מערכות אכיפת חוק משתמשות במערכות אולטרא אדום או סגול כבר שנים רבות על מנת למצוא עדויות שלא נראות לעין אדם, כגון דם ועוד. קיים שימוש באינפרא אדום גם בתחום מצלמות האבטחה לצילומי לילה. אחד היתרונות של המצלמה הוא שניתן לראות את התוצאה באופן מיידי. מבחינת תכונות מצלמה, המצלמה זהה למצלמה מדגם FinePix S3 Pro


כל המצלמות מאפשרות צילום של אולטרה סגול – UV (אורך גל קצר 400 ננומטר) וואינפרא אדום – IR (אורך גל ארוך 700 ננומטר) אולם על מנת לקבל את הדיוק הגבוה של הצבע שילבו במצלמה פילטרים שחותכים את התדרים הללו. אנשי מקצוע המעוניינים לשלב צילום דיגיטלי פשוט מורידים את הפילטרים מהמצלמה וכך מאפשרים את צילום (שילוב של צילום אינפרא אדום במצבים קשים הופיע לראשונה במצלמות הוידיאו של חברת סוני). תהליך זה הוא יקר ונעשה על ידי מספר חברות קטנות. Fujifilm הוציאה את שני הפילטרים, ושילבה פילטר הגנה חדש. בנוסף יש שינויים בתפריט של המצלמה.


מחיר המצלמה: 1,799.95 דולר