המפיק נועם קרול (Noam Kroll) פרסם סקירה מקיפה של מצלמת פוג'י הX-T2 והוא קובע שהיא המצלמה האולטימטיבית לצילום ווידאו באיכות 4k. הוא כותב: "לפני מספר חודשים רכשתי את X-T2 של פוג'י על מנת לסגור את קו המצלמות שברשותי שהיה חסר במצלמה ללא מראה. לאחר שמכרתי את GH4 של פנסוניק ב2015 לטובת שדרוג למצלמת סוני A7s II – שאותה מכרתי לאחר זמן קצר בגלל בעיות של מרחב הצבע – היה לי "חור" בקו המצלמות שלי.
יש לי מצלמה URSA Mini Pro שמכסה את נושא הסרטים והפרסומות ומצלמת Leica Typ 109 לצילום זעיר, אבל לא הייתה לי מצלמה ללא מראה שניתן להחליף בה עדשות לרמת הביניים שיכולה להפיק איכות תמונה גבוהה במצלמה קטנה.
בחנתי את השוק ושתי מצלמות נראות לי מתאימות: הGH5 של פנסוניק והX-T2 של פוג'י שתיהן מצלמות מעולות, ולמרות שמצלמת GH5 פתרון טוב יותר להרבה מפיקים בחרתי בX-T2 בגלל הצרכים המיוחדים שלי. (ראה מאמר)

המאמר כולל:

  • מבנה המצלמה ויכולות
  • מערכת התפריטים
  • אופציות הקלטה
  • זמן סוללה
  • F-log
  • צילום בתנאי תאורה קשים
  • יכולות נוספות

הילוך איטי

למי היא מיועדת?

כמפיק סרטים נמשכתי למצלמה בגלל המראה הקולנועי של התמונה, ולכן אני ממליץ על המצלמה עבור כל מפיק שמעוניין במראה הקולנועי בצילומי סרטים, פרסומות או כל תוכן אחר, במיוחד צלמים שצריכים מצלמה קטנה.
למרות שאני רואה גם צלמי דוקו מצלמים עם המצלמה הזו, אני חושב שהמצלמה מוגבלת בצילום בתנאי אור קשים לעומת A7s II, או חוסר מערכת הייצוב וחיי הסוללה בהשוואה למצלמת GH5.
למרות זאת, מפיקי דוקו שרוצים ליהנות מהצבע ואפשרות השליטה, ניתן להתאים את המצלמה בקלות לצילומים בסגנון run and gun. לדוגמא, פוג'י מספקת עדשות הכוללות מערכת ייצוב, מה שפותר את בעיית הייצוב שלא קיים במצלמה, וידית הכוללת סוללה נוספת פותרת את בעיית צריכת המתח הגבוהה יחסית.

מעולם לא היו כל כך הרבה אפשריות בחירה בין מצלמות למפיקים בתחום מחירים נמוך כמו שיש כיום, מצלמת X-T2 לא תהיה המצלמה הטובה עבור כולם, אבל עבור מפיקי סרטים ואפילו כמה בתחום צלמי הדוקו יכול להיות שזו האופציה הטובה ביותר.

למקור המאמר