יצרנית המעבדים Qualcomm חשפה את Snapdragon 8 Gen 2 החדש בהצהרה כי הוא מציג אוסף של תכונות וטכנולוגיות פרימיום שהופכות את הטלפון למצלמה באיכות DSLR.

צילום סמארטפון מתפתח בקצב שמקרב אותו למצלמות קונבנציונליות. הבעיה המשמעותית שלו היא גודל החיישן ואיכות האופטיקה, והפתרון הוא פיצוי עם השימוש בבינה מלאכותית. ה-Snapdragon 8 Gen 2 החדש אולי לא יריב ל-DSLR או Mirrorless עבור מצבים רבים, אבל יש לו כמה טריקים בשרוול שלו שמקלים על צילום סטילס ווידאו. בין הדברים החדשים שהמעבד החדש מציע הוא הראשון בעולם עבור כל מצלמה: תוספות הטכנולוגיה של Snapdragon Sight.

החברה אומרת ש-Cognitive ISP, שנוספה כעת לטכנולוגיית Snapdragon Sight שלה, שהוא החלק של המעבד שעוסק בלכידת תמונה, משפרת אוטומטית תמונות וסרטוני וידאו בזמן אמת עם פילוח סמנטי, המשתמשת ברשת עצבית בינה מלאכותית כדי להפוך את המצלמה למודעת להקשר של פנים, תווי פנים, שיער, בגדים, שמיים ועוד – ולבצע אופטימיזציה שלהם בנפרד כך שכל פרט יקבל כוונון תמונה מקצועי מותאם אישית.

המעבד החדש גם מותאם למספר יצרני שבבים. סוני, שהיא הראשונה שפיתחה טכנולוגיית HDR בשילוב חפיפה דיגיטלית מרובעת, מותאמת למעבד. ISOCELL HP3 של סמסונג, חיישן התמונה הראשון של 200 מגה-פיקסל המותאם לדור השני, יספק תמונות וסרטונים באיכות מקצועית. זהו גם ה-Snapdragon הראשון הכולל Codec AV1 עם תמיכה בהפעלת וידאו של עד 8k בקצב של 60 תמונות בשנייה כולל תמיכת HDR.

תמונות באיכות גבוהה
עיבוד ב18 סיביות מאפשר צילום משלוש מצלמות בו זמנית, ויכול ללכוד 4096x גווני צבע יותר מהדור הקודם

מהירות צילום מהירה
העיבוד ב18 סיביות מאפשר צילום בקצב של 240 תמונות בשנייה באיכות 12 מיליון פיקסלים

רגישות לאור
שילוב טכנולוגיית Mega Multi-Frame משפר באופן דרמטי את צילום הלילה, ומשלב את החלקים הטובים ביותר של עד 30 תמונות לתמונה אחת – שיפור של פי 5 לעומת הדור הקודם – לתמונות מגה בתאורה נמוכה.

מיקוד
זיהוי הפנים המופעל על ידי הבינה המלכותית מעניק מיקוד אוטומטי מהיר יותר ב-300% מהדור הקודם, המספק ניגודיות וצבע טובים יותר כמעט בכל תנאי תאורה.

כמו כן, החברה מציינת שהמעבדה DxO העניקה למעבד בדור הראשון ביחד עם Magic4 את הציון הגבוה ביותר.

לוח זמנים

כבר בסוף השנה הנוכחית המעבד ישולב בטלפונים של חברות שונות, כאשר חברת סמסונג מיועדת לקבל גרסה ייעודית בגרסת 23.