אפל הכריזה השבוע על – בעל מראה יוצא דופן מכל מחשבי אפל שראינו עד היום. עיצוב המשולש הפנימי מאפשר קירור יעיל בעזרת מאוורר אחד בלבד, וכך ניתן למזער את המחשב, למרות שחלקיו הפנימיים קרובים זה לזה.


 


המחשב מבוסס על כונני SSD/פלאש במהירות גבוהה פי שניים מכונני SSD סטנדרטיים. חיבור הכוננים אינו בשיטת SATA – אלא כמו בדור השלישי של תקשורת PCIExpress שמאפשרת העברת 1.2 גיגה בשניה (לעומת 550 מגה בשנייה ברוב כונני SSD). כמו כן ניתן לחבר כוננים נוספים באמצעות ממשק Thunderbolt גרסה 2. בדגם זה יהיה גם ממשק USB3.0.


גרסה 2 של הממשק החדש מאפשר חיבור של מסכי 4k ושרשור כוננים קשיחים, כולל תצוגה וקידוד חומרי 4k באותה עת. 12 מעבדי אינטל Xenon יחד עם שני כרטיסים גרפים של 6 גיגה    מאפשרים עריכה של ווידיאו RAW או 4k. יצרני תוכנה יצטרכו לפתח תמיכה טובה יותר ב-AMD FirePro.


 


בעיה נוספת: המחשב החדש אינו תומך ב- NVidiaאו בתוכנות שאינן תומכות בסטנדרט OpenCL. נכון לרגע זה Resolve 9 אינו תומך ב- OpenCLאלא רק בטכנולוגיית CUDA של NVidia. כנראה שגרסה 10 כבר תתמוך בפורמט OpenCL. למעשה מערכות אדובי כבר תומכות ב- OpenCL– אבל הביצועים היותר טובים הם עם CUDA.


לגבי ה-RAM במחשב החדש: באפל מציינים שהבקר החדש הוא 4 ערוצים DDR3, בקצב  1866MHz  והדבר מאפשר רוחב סרט של 60 גיגה לשנייה. כלומר: אפשרות עבודה מהירה גם בעבודות מורכבות. מאחר שמדובר בזיכרון  ECC – לא יהיו מעצורים בשל טעיות בזיכרון בזמן עיבוד, יצוא ווידיאו, או הדמיות.


 


המחשב יושק לקראת סוף השנה.  


הודעה לעיתונות באנגלית


 













סוג


תאריך


אתר

בדיקה

6.14


Definition Magazine