חברת אפל השיקה ביום שלישי את דור המחשבים החדש של החברה. הדבר הייחודי הוא המעבר מהמעבדים של אינטל למעבדים שפותחו על ידי אפל המבוססים על ARM (Advanced RISC Machine) (המעבדים Ax הקיימים בטלפונים ובאיפד של החברה).

זוהי בשורה גדולה מהרבה סיבות, והסיבה המשמעותית ביותר היא שיהיה ניתן לעבור בין מכשירים ומחשבים בצורה שקופה יותר, יתרון משמעותי למפיקי סרטים.

בהשקה הושקו מספר מחשבים המבוססים על השבב M1, שמתחילים ברמת עוצמה נמוכה, MacBook Air, מחשב 13 אינץ MacBook Pro ומחשב MAC mini, מחשבים אלו פחות פופולריים בקרב יוצרי תכנים המעבדים את 16 אינץ MacBook PRO או Mac PRO.

למרות זאת אפל מבטיחה שלמחשבים שהושקו יש את הכוח לבצע משימות כמו עריכת וידאו גם בגרסאות הזולות יותר. לכן המחשבים שיהיו יותר במרכז העיניים של מפיקי תכנים יהיו מחשב 13 אינץ MacBook Pro ומחשב MAC mini. מחשב המק מיני החדש מספק פי שישה כוח גרפי מהדור הקודם, תוך שמירה על הממשקים הקיימים USBc/T3 וכן ממשק USBa ביחד עם ממשק אינטראנט – והמחיר 699 דולר

המחשב 13 אינץ MacBook Pro שודרג מגרסתו הקודמת שיועדה בעיקר מיועד לסטודנטים בתחום הקולנוע ולמפיקי סרטים בגלל גודלו הקטן, הגרסה החדשה קיבלה שדרוג משמעותי, נוסף מיקרופון ברמת אולפן (יחידה שנוספה לגרסת 16 אינץ ב2019) ושיפור בווידאו לצורכי שיחות ועידה.

בנוסף, לתחום של מפיקי תכנים הוכפל מהירות SSD הפנימי מה שיאפשר עבודה מהירה יותר, ושיפור של הגרפיקה פי חמש, אין ספק שמחשבים אלו לא מיועדים לעריכה של 8k RAW אבל בהחלט יכולים להתמודד עם 4k.

אחד הדברים המעניינים שאפל הזכירו הוא שזיכרון RAM מיועד לתת מענה גם למעבד וגם למעבד הגרפי ואין צורך בזיכרונות נפרדים, מה שיכול לתת יתרון עצום בעבודה.

הודעה לעיתונות באנגלית

להכרזה

00:00 – פתיח

04:39 – המעבד החדש

14:00 – היתרון של מערכת ההפעלה עם המעבד החדש

22:45 – MacBook Air

29:50 – Mac Mini

35:06 – MacBook Pro