שנת 2022 מתחילה וזה הזמן לבחון את שנת 2021, המצלמות השתפרו כבכל שנה, אבל שני מוצרים בלטו. מנהל הצילומים והמפיק נינו לייטנר (Nino Leitner), אחד הבעלים של אתר CineD בחר אותם כמוצרים החדשניים של שנת 2021.

הוא כותב: "עבורי, תעשיית המצלמות תמיד הייתה מוזרה… מצד אחד, חלה כמות מדהימה של חדשנות טכנולוגית לאורך השנים: אפילו מצלמות ללא מראה מציעות כעת רזולוציות סופר גבוהות (עכשיו יש לנו 8k במצלמות ללא מראה, מי היה מאמין…), מיקוד אוטומטי שעובד היטב עבור וידאו (משהו שלא הייתי מאמין בו רק לפני כמה שנים), הקלטת RAW פנימית (וכמובן 10 סיביות פנימית 4:2:2 , שהוא יותר מעשי עבור תחום העבודה שלי של יצירת סרטי דוקו, זה דבר שהיה בלתי מתקבל על הדעת לפני כן), מערכות ייצוב, ועוד הרבה-הרבה יותר…

"אבל המצלמות לא באמת השתנו, המצלמות נראות כמו לפני 15 שנה, המצלמות קטנות יותר למרות שלאחרונה היצרניות מגדילות אותן שוב (EOS R3 של קנון או Z9 של ניקון)

והבחירה במצלמות היא באופן מוזר משתי חברות שאין יצרניות של מצלמות מובהקות, איפון 13 פרו של אפל ומערכת הצילום Ronin 4d של DJI.

איפון 13 פרו:
אין ספק שמצב הקולנוע הקיים באיפון אינו מושלם (מצלם רק ב-1080p בקצב של 30 תמונות בשנייה במקום 24) אבל ניתן לשנות את המיקוד לאחר הצילום. המצלמה מתמודדת טוב עם קצוות של עצמים (עדיין יש בעיה עם שיער) אבל זה משתפר כל הזמן, לרוב המשתמשים יהיה קשה לזהות את ההבדל בין עומק שדה אמיתי לעומק שדה של האיפון שמתבצע בתוכנה.
כמובן שאחד הדברים החשובים הוא אפשרות הצילום ב ProRes.

Ronin 4D:
זו בהחלט הייתה הפתעה מהצד של DJI, מצלמת Full Frame באיכות 6/8k עם מייצב מובנה וציר, ייצוב רביעי למניעת רעידות אנכיות. המערכת משלבת את טכנולוגיית LiDER למיקוד אוטומטי, בנוסף לאפשרות של בקרה וצפייה ממרחק.

למאמר