מצלמת A7s II של סוני ומצלמת URSA Mini 4k של BlackMagic הסתערו על השוק באותו זמן, וזה לא מפתיע לגבי ההצלחה של המצלמות בהתחשב ביכולות של המצלמות ובמחירן.

במאמר הבא כותב Vlady Radev מאתר 4kshooters: "ההבדל המשמעותי הראשון בין שתי המצלמות הוא גודל המצלמה, בתחום של ניידות המנצחת הברורה היא A7s II, בנוסף לצלמים שעובדים עם מכתוף גם אז מצלמת סוני היא המועדפת. מערכת הייצוב היחודית (5 צירים) של המצלמה תשפר את התוצאות לא רק בצילומי כתף אלה גם בצילום ידני.

השיקול השני הוא מחיר האביזרים, לדוגמה כרטיסי הזיכרון SDXC זולים יותר מכרטיסי CFasr 2.0 שצריכים במצלמת URSA Mini, אותו כלל תקף בנושא מתח למצלמה, למצלמת URSA יש לרכוש מתאם V או M על מנת לאפשר חיבור של סוללה. למרות שצריך מספר סוללות על מנת להפעיל את מצלמת סוני לכמה שעות עדיין הפתרון של סוני זול יותר.

בנוסף כאשר בוחנים את שתי המצלמות זו ליד זו לא ניתן להתעלם מהרגישות הגבוהה לאור ומהתחום הדינמי הגדול של מצלמת סוני.

קידוד הווידאו הוא אחד השיקולים הנוספים שיש לקחת בחשבון, למשתמשים שצריכים קידוד צבע ב-12 ביט, שחזור צבע טוב יותר ויכולת לצלם ב-RAW או ProRes במצלמה, אז מצלמת URSA מתאימה יותר. ולא רק זאת, הרוכש של המצלמה יקבל עותק של תוכנת העריכה ועיבוד הצבע DaVinci Resolve 12 Studio בשווי של 999 דולר ללא תשלום, הכוללת תמיכה מלאה של חומרי הגלם שיצולמו במצלמה.

לעומת זאת A7s II מקליט 8 ביט, גם אם משתמשים במקליט חיצוני, דבר שיכול להיות בעיה משמעותית להפקות שתהליך העבודה כולל עיבוד צבע (בשלב הנוכחי תוכנת DaVinci Resolve 12 אינה תומכת בחומרי גלם ממצלמת סוני).

בתחום של הילוך איטי ניתן להקליט 60 תמונות בשנייה במצלמת URSA באיכות 4k לעומת 30 תמונות בשנייה במצלמת סוני. כמו כן למצלמת URSA שתי כניסות סאונד מאוזנות (XLR), וזהו יתרון משמעותי למפיקים.

יכולת הצילום ב- global shutterהקיים במצלמת URSA יכולה להיות מצילת חיים במצבים מסוימים של צילום, לכן יש לבחון את סגנון הצילום ואם יכולת זו חשובה. הביצועים של תופעת ה-rolling shutter במצלמת A7s II הנם משמעותיים במיוחד כשמשווים את התוצאה למצלמה שאין לה בעיה זו בכלל.

למקור המאמר