במסגרת תערוכת NAB ניו יורק שמתקיימת כעת השיקה סוני את PXW-FS7 II, הדור השני של המצלמה הפופולרית PXW-FS7, מצלמת 4k עם שבב סופר 35  מ"מ שהושקה לפני שנתיים. הגרסה החדשה כוללת יכולות חדשות וארגונומיה משופרת, וממוקמת מעל המצלמה FS7. סוני מדגישה שמצלמת FS7 ממשיכה להיות משווקת ותכלול עדכוני חומרה עתידיים.

PXW-FS7 IIהמצלמה מקליטה עם מקודד XAVC (הקלטה פנימית) בשני מצבים: רק שדות I ומצב של LGOP (שמירה של שדה שלם כל כמה שדות על מנת להפיק קובץ קטן יותר), בנוסף להקלטה בפורמט MPEG2, הקלטה DCI-4K נתמכת עם כרטיסי זיכרון 'XQD וכל האביזרים של סוני וחברות אחרות ממשיכים להיות תואמים. בפועל אין שינוי בגוף או בשבב של הגרסה החדשה. השיפורים הנם בשלושה תחומים בנוסף לתמיכה במרחב צבע גדול יותר:

פילטר ND אלקטרוני משתנה:
יכולת זו הוצגה לראשונה במצלמת FS5 ועוררה עניין רב בשוק. יכולת זו שולבה כעת גם בגרסה החדשה של המצלמה. למצלמה יש מנעד של בין 2-7 stops ולמשתמשים קיימת אפשרות בחירה של שלושה סוגי ND: Preset ND, Variable ND ו-.Auto ND

חיבור עדשה:
השינוי השני הנו משמעותי. החיבור של העדשה דומה מאוד לחיבור לעדשות ,PL מה שמבטל את הצורך במתאם. לחיבור עדשות PL כל מה שצריך לעשות הוא לצודד את החיבור של העדשה וניתן לחבר ישירות עדשת PL בנוסף לעדשות מסוג E. חיבור זה חזק מספיק ותומך גם בעדשות כבדות 28-135 מ"מ או 18-110 מ"מ.

שיפורים בתחום הארגונומיה והמכניקה:

PXW-FS7 IIהעינית:
העינית של הדור הקודם הייתה בעיה ידועה של משתמשים רבים, שבפועל רכשו עיניות של חברות אחרות. הפתרון של סוני בגרסה זו הוא תכנון מחדש של העינית הכולל עינית עגולה ומרובעת ואפשרות שינוי המיקום עם ברגים. בנוסף בורג ביטחון מבטיח שמסך LCD לא יזוז הצדה, וניתן להגדיר את המיקום בצירים אופקי ואנכי. למסך ה-LCD יש כיסוי למנוע חדירת אור ישירה, בנוסף הדיאופטר הנו בגודל סטנדרטי של 32 מ"מ שהמשתמש יכול להחליף.

חיבור מיקרופון:
גם חיבור המיקרופון (כמו ה-LCD) נעשה ע"י מוט 15 מ"מ, כך ניתן למקם את המיקרופון, וגם את המיקרופון וגם את המסך ניתן למתקן הפוך.

ידית אחיזה חכמה:
ידית האחיזה היא אחת היכולות הטובות של המצלמה, היא מאפשרת איזון של המצלמה וגמישות בצילום. ניתן לקבוע את הגרסה החדשה של ידית האחיזה ללא כלים. סוני מציינת כי יהיה ניתן לרכוש את הידית כאביזר עצמאי לבעלי הדור הקודם.

PXW-FS7 IIתמיכה במרחב צבע גדול יותר:
על מנת לקבל HDR יש צורך לתמוך במרחב צבע גדול יותר. הגרסה החדשה תומכת ב-BT.2020 כסטנדרט כאשר מקליטים כולל תמיכה ביציאות HDMI או SDI.

שינויים נוספים קטנים:

  • שיפור המיקום של כרטיס הזכרון XQD להזנה ושליפה קלות יותר
  • הדלת של המכסה על לחצני השליטה של הסאונד הוזזה ממקום כרטיסי ה-XQD
  • נוספה נורית LED כדי לציין שהמצלמה דולקת

מועד אספקה: ינואר 2017

מחיר: 10,000 דולר גוף בלבד, 13,000 דולר עם עדשה 18-110 מ"מ

הודעה לעיתונות באנגלית