מערכת MBS היא הנפוצה בישראל בתחום ניהול ערוצי שידור מזה 15 שנה, והיא נמצאת כיום בשימושם של כ-50 ערוצי שידור ומפעילים בישראל ובעולם. כעת הודיעה מג'יק תעשיות תוכנה שהשלימה את הטמעת מערכת ניהול השידורים Magic MBS בשני ערוצי טלוויזיה חדשים.


המערכת הוטמעה ב'הלא' (ערוץ 30 בהוט וביס)– הערוץ המסחרי הראשון בישראל למגזר הערבי. הערוץ , שמופעל בשיתוף חברת ענני תקשורת ורשת ו'מאיר' – מתוכנן לעלות לאוויר בראשון לינואר הקרוב ויהיה כלול בחבילת הבסיס של הוט. ערוץ מאיר, שיעסוק ב"יהדות באהבה", ישדר 24 שעות ביממה תכנים לציבור שמתעניין ביהדות ובמסורת ישראל, וכן דרמות ותוכניות ילדים בעלות  תכנים חינוכיים וערכיים.


המערכת, הפועלת על גבי רשת האינטרנט במודל מחשוב ענן, תשמש את הערוצים לניהול כל תהליכי העבודה, משלב רכישת המדיה, דרך ניהול זכויות השידור, מכירת זמן אוויר לפרסומות, הכנת לוח משדרים ושיבוץ התכניות בו, ועד הבאה לשידור. היא תהייה זמינה ונגישה מכל מקום ובכל זמן, כולל מערכות ניידות כמו טאבלטים וסמארטפונים.


 


מודל מחשוב הענן, מאפשר לערוץ לוותר על תשתיות מורכבות ויקרות, ולעבוד ב"תצורת מחשוב רזה", על בסיס דמי מנוי חודשיים. כחלק מתנאי העיסקה תספק מג'יק לערוצי השידור גם שירותי תמיכה טכנית ועדכוני גרסה.


 


MBS היא מערכת ניהול מקיפה לערוצי שידור, שפועלת במודל מחשוב ענן (SaaS), ציבורי או פרטי (מותקן באתר הלקוח), ומאפשרת להתחבר אליה מאתרים מרוחקים באמצעות ממשק אינטרנטי. המערכת מספקת מגוון רחב של מודולים באמצעות מודל עסקי גמיש מבוסס ענן, הן לערוצי שידור קטנים, הן לחברות מדיה שמפעילות עשרות ערוצי שידור. MBS נפוצה בישראל בכ-50 ערוצי שידור ובקרב מפעילים שונים בעולם, ביניהם ערוצי דורי, מדיה, הופ ועוד.


 


אומר יורם אהרון, מנכ"ל מג'יק ישראל (בתמונה): "מודל הענן עליו מבוססת מערכת ה-MBS, אפשר לנו לעמוד בדרישת גופי השידור, לשילוב מהיר וחלק עם המערכות האחרות הקיימות אצלם". יאנוס גטאס מנהל תפעול ערוץ 'הלא' מוסיף: "עבור ערוץ חדש כמונו, חשובה מאד הזמינות והמקצועיות של הספק. חברת מג'יק הוכיחה רמת מחויבות גבוהה, לצד גמישות רבה לאורך כל הפרויקט. החל משלב האפיון וכלה בשלב העלייה לאוויר". ומסיים מורדי קרשנר, מנהל ערוץ מאיר: "משך זמן ההתאמה הקצר של המערכת לצרכי הערוץ, והאימוץ הקל שלה, אפשר לנו להתחיל לנהל מרחוק את הערוץ כבר מהיום הראשון. גם הצלחנו לחסוך בעלויות החודשיות באופן מיידי…"