צלם הדוקו ג'ני בהירי ואחד מבעלי אתר cinema5d, פרסם את ההתרשמות שלו מהמצלמה החדשה של פנסוניק הGH5s (ראה ידיעה באתר AV) וריכז את ההבדלים העיקריים בין המצלמות:

שבב חדש ושיפור ביצועים בתנאי תאורה קשים
השבב החדש (10.2 מיליון פיקסלים) מקנה תמונה איכותית יותר ברגישות גבוהות, אך החיסרון של זה, כאמור הוא באיכות נמוכה יותר מהGH5, הוא שלא ניתן לצלם במצב אנמורפי באיכות 6k, אלא רק ב-4k

שני מצבי רגישות (Native)
לפונקציה זו נחשף עולם הצילום עם מצלמת הקולנוע של החברה Varicam ולאחרונה גם במצלמת EVA1, כעת החברה משלבת יכולת זו גם במצלמת GH5s, המאפשרת צילום ברגישות של 400 ו2500 ISO תוך שמירה על כמות הרעש הנמוכה ביותר שניתן. יכולת זו מושגת על ידי שני מעגלים שונים לכל פיקסל

צילום בקצבי תמונה נוספים ב4k
לעולם השידור, לאוהבי התנועה החלקה למשתמשי בהילוך איטי מועט – המצלמה החדשה מאפשרת צילום בDCI 4k בקצבי תמונה של 25, 30, 50 ו60 תמונות בשנייה

צילום ב-V-log
על מנת לצלם בפרופיל שטוח (V-log) במצלמת GH5 נאלצו הלקוחות לשלם 97 דולר לרכישת הפונקציה, בגרסה החדשה יכולת זו קיימת באופן מלא.

כניסות ויציאות בסיס זמן
המצלמה החדשה כוללת כניסה ויציאת בסיס זמן (TC) דרך ממשק סנכרון המבזק וכבל מתאם BNC. יכולת זו מאפשרת לסנכרן את המצלמה למצלמות אחרות ולצלם על בסיס אותו זמן.

קצבי צילום נוספים
מצלמת GH5s פנסוניק מאפשרת להגיע לקצב של 240 תמונות בשנייה באיכות 1080p, חשוב לזכור שזה במצב של חיתוך השבב כך שעדיין יש מקום לשיפור.

יחסי מסך שונים בווידאו וסטילס:
המצלמה מאפשרת צילום ביחסי מסך שונים, בניהם: C4k, 4k, אנמופרפי ו4:3

מיקוד אוטומטי
לדברי החברה מערכת המיקוד האוטומטי שופרה

צילום 14 ביט RAW (נקרא burst)
היכולת החדשה מאפשרת 11 תמונות בשנייה במצב של AFS/MF, פונקציה זו יכולה להיות מאד שימושית לצילומי סרטי מקטעים.

שיפורים בסאונד
נוספה אפשרות של כניסת Line, כך שניתן לחבר יחידות סאונד (לא מיקרופונים) לכניסת המיקרופון (מחבר 3.5 מ"מ). שיפור נוסף הוא הוספת מיקרופון ייעודי לניתור הרעשים המכאניים הנוצרים במצלמה ובעדשה. לדברי פנסוניק המשמעות היא הפחתת הרעשים ב-10dB.

ביטול מערכת הייצוב
פנסוניק מקווה שעל ידי שימוש במייצבים, עדשות הכוללות מייצבים או חצובות התוצאה תהיה טובה, זו בעיה במיוחד לצלמים שמצלמים בסגנון run-and-gun.

הוא מסכם:
בכל הנוגע לצילום וידאו, לדעתי, המצלמה GH5s טובה יותר ממצלמת GH5, ההבדל במחיר מוצדק.
כמפיק דוקו, השיפור ברגישות לאור של המצלמה הוא יתרון משמעותי. במקרים רבים אני מוצא את עצמי מאיר ברמה לא מספקת במצבים לא צפויים. אני רק יכול לקוות שהדגם הבא של המצלמה יכלול את מערכת הייצוב שלא קיימת בדגם זה. יחד עם היכולות העתידיות זה יכול לתת לפנסוניק להציג מוצר בעל ערך יותר לצלמים עצמאיים.

למקור המאמר