Apple השיקה את הגרסה הרביעית של הטלפון, שחולל מהפכה בתחום הטלפונים החכמים, כאשר אין ספק שההצלחה נזקפת לחוויית המשתמש, באמצעות הממשק המדהים של החברה. מבחינת החומרה הטלפון לא היה מהמובילים, נראה כי לראשונה בדור הטלפונים של אפל שהחברה מיישרת קו עם החומרה המובילה במיוחד בתחום של מסך, מצלמה ואפשרות לצילום HD.


המצלמה כוללת 5 מליון פיקסלים, מספר פיקסלים לא מרשים ביותר בתחום הטלפונים, אבל האם צריך יותר? בייחוד נוכח העובדה שיש מגבלה של העדשה, צילום באיכות של 5 מליון פיקסלים מאפשר הדפסה של עמוד A4.


גרסה 4 מאפשרת צילום וידאו HD באיכות של 1280×720 בקצב של 30 תמונות בשנייה. הפוקוס של הצילום נעשה על ידי לחיצה על מסך המגע. בנוסף מערכת ה-GPS מאפשרת ציון המיקום בו צולם נושא הצילום.


 


אחת השאלות המעניינות היא האם הטלפון יתחרה במצלמות הוידיאו הזולות ה-Flip המספקות נתונים דומים. מדגמים Flip Video Mino HD או Ultra HD מצלמות וידאו באיכות של 720p.


תשובה מוחלטת עדיין אין והיא תהיה רק לאחר שנעשה מבחני השוואה משמעותיים, למרות זאת כדאי לזכור כי במצלמות המיועדות לצילום וידאו יש רכיבים המיועדים לכך וחלק ניכר מתהליך היצור ורכישת החלקים הינו יעודי למשימה אחת בתחום המצלמות והדבר בא לידי ביטוי בעיקר ברכיב השבב (גודלו), בעדשה היכולות לבצע זום אופטי ולא זום דיגיטלי. למרות זאת מצלמות הכיס מסוג Flip אינם שונות בהרבה מאיפון.


"עידן הFlip" בהחל בסוף 2007 וב2008 גרף 100 מליון דולר, הביא מתחרים נוספים לקטגוריה זו כגון טושיבה קודאק וחברות אחרות למרות זאת לא הצליחו לערער את השליטה של מצלמות Flip (בינתיים החברה המקורית Pure Digital Technologies נרכשה על ידי Cisco (הודעה באתר AV) הסיבה העיקרית לאחיזה של מצלמות הFLIP מצלמה קטנה פשוטה להפעלה וזולה עם תוכנה קלה לתפעול. 


חברת אפל ידועה בממשק הידידותי שלה ומתכוונת להשיק במחיר של 4.99 דולר את תוכנת העריכה שלה iMovie לגרסת iPhone כך שתתכן ותהיה לראשונה תחרות משמעותית למצלמות Flip  החסרון הוא שמשתמש שמחפש מצלמה לא ירכוש טלפון, ולכן התחרות תעלה לשלב נוסף כאשר / אם חברת אפל תשיק בדור הבא של גרסת iPod Touch גם אפשרות לצילום HD.


נכון להיום מצלמות Flip HD נמכרות במחיר של 150-279 דולר.


 


לצפייה בקטע וידאו שצולם עם איפון


 


הסבר על מערכת העריכה של איפון כפי שהוצג בWWDC2010