הבמאי והצלם של סרטי הדוקו והפרסומות Tanner Shinnick פרסם סקירה של העדשה החדשה של קנון ה-24-105L II. הוא כותב: כל ערכת צילום צריכה עדשה שתשרת את כל סוגי הצילומים, העדשה שהושקה לאחרונה על ידי קנון יכולה להיות העדשה הזו.
כמפיק סרטי דוקו, אני יודע שהצורך בעדשה אחת שתשמש למגוון ישומים הוא יקר ערך. בשנים האחרונות עדשת קנון 24-105L הייתה העדשה הזו. כעת הושקה גרסה II של אותה עדשה. מה הם השיפורים והאם העדשה הזו תהיה העדשה הטובה ביותר?

שיפור של מערכת ייצוב:
אחד הדברים החשובים ביותר שאני בוחן בעדשה שמיועדת למגוון צילומים, וקנון מציינת שזה אחד השיפורים המשמעותיים ביותר בעדשה. הייצוב בעדשה מספק עוד 4 stops שמשמעותו צילום בתנאי תאורה קשים יותר.

שיפור של איכות התמונה:
בסך הכול האיכות של התמונה בגרסה הישנה הייתה טובה – לא מושלמת. קנון שיפרה גם את התחום הזה שניכר בעיקר באורכי מוקד של 105 ו-24 מ"מ. ב-105 מ"מ התמונה חדה יותר וב-24 מ"מ יש 1stop פחות. כמות הלהבים שונתה מ-9 ל-10.

לסיכום:
כבר עדשת 24-105 L IS הייתה עדשה טובה מאוד, עכשיו עם השיפורים בעדשה החדשה זוהי אופציה טובה עוד יותר. החיסרון המשמעותי הנו המפתח f/4, אבל אחרי הפעם הראשונה שלוקחים את העדשה לשטח אתה תמיד רוצה שהיא תהיה איתך.

למקור המאמר