מנהל התוכן Planet Mitch מאתר planet5d פרסם מאמר שבו הוא הוא סוקר את נושא הווידאו במצלמה החדשה של קנון EOS-1Dx Mark II על בסיס וידאו.


ערכת מיקוד אוטומטית – Dual-pixel:


גרסת מערכת המיקוד של קנון Dual-pixel במצלמה זו היא הדור השני. קנון הוסיפה יכולות בתוכנה המתמקדות בתחום של מיקוד לצילום וידאו. במערכת הנוכחית יש יכולת שקנון קוראת לה servo af (דקה 4:00 בווידאו), הכוללת שני מצבים, הוספה והפחתה של עיקוב אחרי פנים ו- FlexiZone AFהמכסה 80% מהתמונה. כמו כן ניתן להגדיר את מהירות המיקוד עם יכולת Movie Servo AF speed, יכולת שהנה יצירתית מאוד.


בנוסף Movie Servo AF Tracking Sensitivity שימנע שינוי פוקוס ברגע שמישהו עובר לפני נושא הצילום, הצלם יכול לקבוע אם תופעה זו תקרה או לא.


בנוסף נוספה ליכולת למערכת זיהוי הפנים זיהוי גוף כאשר לא ניתן לזהות את הפנים, דבר שיכול להיות שימושי לדוגמה בצילומי ספורט עוד לפני שנושא הצילום פונה לכיוון המצלמה. כמו כן שיפרו את מערכת העקיבה לפי זיהוי צבע.


כמו כן ב-6:26 מוצגת האפשרות של הגדרת כפתור יעודי ל- ,Movie Servo AF מה שמאפשר לצלם לשנות את מצב המיקוד האוטומטי בצורה מהירה.


מסך מגע:


נראה שמסך המגע מיועד רק לצורכי מיקוד ואין אפשרות של שליטה על התפריטים דרך מסך המגע, מה שמוזר.


 



 


 


 


MJPEG ופורמטים נוספים:


קידוד ב- Motion JPEG אינו המקודד המועדף על התעשייה, אבל בקצב גובה 800Mbps ב-60 תמונות בשנייה, ניתן לקודד תכנים


ל-HD בשלושה פורמטים, AVCHD או h.264, שניהם במעטפת mov בדחיסה של I בלבד או IPB או בפורמט mp4 רק בדחיסה IPB, מה שמאפשר הפצה פשוטה יותר. חשוב לציין כי צילום 4k הנו במצב של חיתוך 1.3x ללא עיבוד פיקסלים כמו שנעשה ב-.5D Mark III


HDMI:


קיימת יציאת HDMI למצלמה אבל היא מיועדת רק להקלטה באיכות HD, כך שהקלטה באיכות 4k ניתן לבצע רק בתוך המצלמה וזה חבל. קיימים מתחרים רבים שמאפשרים הקלטה ב-4k על גבי מקליטים חיצוניים.


WiFi:


המצלמה אינה כוללת תקשורת WiFi. הטכנאים של החברה טוענים שזה לא חשוב לאנשי מקצוע. למי שרוצה קיימת תוספת המאפשרת שליטה דרך ממשק WiFi.


לסיכום:


אין ספק שהרבה צלמי סטילס ירצו את המצלמה הזו, השאלה אם ירצו את המצלמה גם צלמי וידאו ימים יגידו.


 


למקור המאמר