אתר Premium Beat משווה את שתי המצלמות ובוחן אם גרסה II טובה יותר מהגרסה הראשונה, במיוחד בצילומים בתנאי תאורה קשים.


שתי המצלמות הנן מצלמות מצוינות לצלמי וידאו ולצלמי סטילס. להלן רשימה של הבדלים עיקרים בין המצלמות והמשמעות:


עיצוב:


למרות שהשם זהה, קיימים הבדלים בעיצוב. ה-A7s דומה למצלמה המאפשרת החלפת עדשות ללא מראה, קטנה, קשה להחזיק בה והכפתורים נותנים תחושה של כפתורים מכניים. לעומתה ה-A7s II מרגישה יותר כמצלמת DSLR עם קריפ מורחב, שיפור בחוגת מצב העבודה וכפתורים נוחים יותר ללחיצה. לדעת הבוחנים של האתר המצלמה A7s II עדיפה בצורה משמעותית. הנושא היחיד שהפריע הוא מצב נעילת חוגת מצב העבודה, שעובד טוב, אבל מיותר.


בחלק האחורי שתי המצלמות זהות. העדכון המשמעותי הוא גלגלי השליטה על התפריט שהם נוחים יותר לתפעול.


אין ספק שבמצלמה A7s הדבר החשוב היה העיצוב על חשבון הארגונומיה. לעומתה A7s II נוחה לשימוש בעיקר בגלל הגריפ. גם המצלמה A7s II מותאמת ליד בצורה טובה יותר. לחצן הצילום במצלמה מוקם בצורה נוחה יותר.


אור חזק:


בעוד ששתי המצלמות ידועות בצילום בתנאי תאורה קשים, התמונה במצב של אור חזק נותנת תמונה מצוינת. מהבדיקות של האתר מצאו


שה- A7s II מעט יותר חדה וכוללת מעט יותר פרטים במקומות המוארים ובצללים.


צילום במקום סגור:


שתי המצלמות עושות עבודה מעולה כאשר מצלמים באור טבעי בתוך מקום סגור, ושם חוזקן. ניתן להגיע לרגישות של 64,000 ISO לפני שמתחילים להבחין ברעש, מה שמאפשר צילום עם חשיפה נכונה עם כל עדשה.


צילום בתנאי תאורה קשים:


שתי המצלמות מדהימות כאשר מצלמים בתנאי תאורה קשים. כפי שניתן לראות אין הבדל משמעותי בין שתי המצלמות. כפי שצוין מראש לא כדאי לעבור את הרגישות של 64,000 ISO.


Rolling Shutter:


תופעת Rolling Shutter הייתה ממש חמורה ב-A7s. לצילום תמונה עם מעט תנועה תופעה זו אינה מפריעה אבל כאשר מצלמים ללא חצובה תופעה זו בהחלט יכולה להיות משמעותית. לעומת זאת קיים שיפור משמעותי במצלמה A7s II.


 


להורדה של התמונות המקוריות להשוואה

למקור המאמר