פיליפ בלום מספר במאמר שפרסם באתרו שעריכה היא הדבר שצורך עבורו הכי הרבה זמן, כבר מאז המחשב הראשון שלו למשחקים  בשנת 1982. "מאז רכשתי עוד מחשבים רבים ויקרים, Commode 64, Amstrad CPC 128 Commodore Amiga ולאחר מכן היה לי את מחשב הפיסי הראשון עם חייגן לאינטרנט.

לא הרבה מאוחר יותר היה לי את מחשב האפל הראשון, Mac Cube ביחד עם iBook, זה היה לפני מערכת ההפעלה OSX, כאשר מערכת הפעלה OSX הושקה, למרות שלא הייתה משולמת, למשך זמן מה היא הייתה חוויה נפלאה.

מאז רכשתי מגוון של מחשבי מק, לפחות שלושת מחשבי iMac, Powerbook G4, MacBooks, G4 Mac Tower, MacBook pro, MacBook air וכמובן Mac Pro trashcan קניתי גם כמות לא מבוטלת של מחשבי ניידים מבוססי חלונות אבל מעולם לא רכשתי מחשב פיסי נייח מאז מחשב הפיסי הראשון.

מעולם לא אהבתי את מערכת ההפעלה חלונות, שונא וירוסים, שונא את המגושמות לעומת מערכת מק. למדתי לערוך מעל 20 שנה עד להשקת מערכות AVID (שהיו מערכות ייעודיות). למדתי בעצמי לערוך במערכת FCP (גרסה 1) על מחשב Powerbook. עריכה לא לינארית היא תענוג לעומת עריכה של קלטות והתחלתי לערוך כמו דג במים.

תוכנת FCP הייתה תוכנה מהנה עד שהם הפסיקו לייצר אותה בגרסה 7. בזמן זה עברתי לתוכנת פרמייר פרו 5.5 שנתנה תחושה של המשכיות של תוכנת אפל אבל הרגישה יותר כמו תוכנה שמתאימה לחלונות. עבדתי במהירות ויעילות בתוכנות Avid וFCP PRO7 ולאחר מספר פרויקטים בפרמייר הצלחתי להדביק את המהירות.

לדעתי, מערכת עריכה טובה זה דבר בסיסי, ולמרות שניתן ללמוד עוד ועוד כל הזמן (ועשיתי זאת עם שלוש תוכנות העריכה), אני עורך כעת רק עם פרמייר.

מה לגבי FCPx? כמובן שיש לי אחת וניסיתי לעבוד איתה הרבה פעמים, אפילו השבוע, אבל אני פשוט לא אוהב אותה. מצאתי שהיא ממש מוגבלת ואני ממש לא אוהב את כלי הצבע. כל אחד ודעותיו ואני ממש לא מפגין חוסר כבוד, זה פשוט לא משהו שאני אוהב לעומת תוכנת פרמייר. אני גם אוהב את השילוב של פרמייר עם תוכנות אחרות של אדובי כמו אפטר, Media Encoder ו- Auditionבמיוחד עם יכולות Creative Cloud. מה שאני לא אוהב זה לשלם את המנוי לכל מחשב שיש לי לעולמים. עם תוכנת FCPx רכשתי אותה פעם אחת ומאז הכל חינם.

כאשר ניהלתי את הפרויקט שלי "MZED Cinematic Masterclass", זה היה פרויקט שחויב בלוח זמנים מדוקדק ברמת התכנון, הצילום ובמיוחד הפוסט שלקח לי שלושה חודשים בהם הייתח תקוע מול מסך מחשב, זה לא היה נעים. בגלל שהתוכנית הופקה ב4k זמן העבודה היה רב יותר. למרות שהמחשב שלי, 2014 MacPro Trash, עבד טוב, היו זמנים שכאשר היה צריך לעבוד עם מקודדים ואפקטים מסוימים הוא היה די איטי. הכרטיס הגרפי לא היה מותאם לאדובי, עורכי FCPx אוהבים אותם אבל התוכנה לא בשבילי.

רציתי לשדרג, אבל לא הייתה אופציה אמיתית. המחשב לא שודרג מאז שרכשתי אותו ואין חלקים שיכולתי לשדרג למעט להוסיף כרטיס גרפי חיצוני בממשק thunderbolt.

הרעיון לנסות מחשב פיסי שולחני עבר לי בראש כבר זמן מה. הדבר העיקרי שמדאיג אותי הוא שילוב של רכיבים של חברות שונות בפוסט. הייתה לי את הבעיה הזו עם מחשב G4 Mac ומחשבי פיסי הישנים. אהבתי את ההרגשה הבטוחה שבמק הכל עובד.

לא הייתי מוטרד ממערכת ההפעלה חלונות מכיוון שכל הייעוד של המחשב הוא לערוך עם תוכנות אדובי וזה פחות או יותר אותו דבר. למזלי, חברת MSI פנו אלי ושאלו אם אני רוצה לבחון את פתרון העריכה שלהם ל4k. בתמורה למחשב הם רצו שאערוך וידאו על המערכת שלהם ללא התערבות כל שהיא, נשמע שזו הייתה הזדמנות טובה בשבילי לנסות שוב מחשב פיסי.

מפרט המחשב: Cooler Master Mastercase 500p, לוח אם MSI X299 SLI Plus, מעבד Intel i9-7900x 10 core 20 thread, זיכרון 64gb DDR ram, כרטיס גרפי Geforce GTX 1080 GPU, כונן קשיח SSD 250 גיגה מערכת הפעלה ותוכנות וכונן קשיח Seagate Barracuda Pro HD בנפח של 8 טרה. המחיר של הקופגרוציה הזו הוא כ 2500 פאונד (3900 דולר) צפייה במפרט."

"בווידאו ניתן לראות מה יצא, הווידאו צולם בחצי היום הראשון עם מצלמת C200 של קנון וביום השני המתחיל כשרואים אותי מדבר קרוב למצלמה, זו מצלמת a7R III של סוני.

אז איך אני מרגיש לאחר עבודה של שלושה שבועות? מבחינת תוכנת פרמייר פרו וכו' אני אוהב אותה, אני אוהב שהיא מהירה יותר, במיוחד לאחר שעשיתי מיפוי חדש לקיצורי הדרך המקלדת. החיסרון של ProRes הוא חיסרון משמעותי במיוחד כשצריך לייצא חומרי גלם. כל הלקוחות שלי רוצים ProRes. קיימים מספר פתרונות להשגת ProRes למחשבי פיסי אבל אף אחד לא עבר את הסינון הדקדקני שלי.

נכון לעכשיו אני עדיין לוקח את החומרים שלי מהפיסי למק על מנת לקודד ProRes, אני לא יודע אם זה השתנה אי פעם אבל עבורי זוהי דרך מאד מגושמת.

אין לי כל תכניות להיפטר ממחשבי המק שלי, אני עמוק ב ecosystem  של מק ואני אוהב את זה. ולמרות שאני מאד אוהב לראות על מחשב iMac Pro הוא יקר מדי עבורי.

יש לי את iMac 5K לעריכת תמונות סטילס ודברים נוספים ועדיין יש לי Mac Pro. הוא קטן והוא יושב מאחורי מסך ה- 34 אינץ' שלי. מחשב הפיסי יהיה מעכשיו מחשב העריכה ויש שיפור משמעותי במהירות. אני יודע שאני יכול להמיר את המחשב למערכת מק hackintosh)) אבל אין לי את אומץ לעשות זאת. נכון לעכשיו אני נשאר עם מערכת חלונות ואני אתמקד בזמן שנחסך".

למקור המאמר