"לפני שלוש שנים, כאשר התחלתי לעסוק בהפקות של קליפים, מוסיקה וסרטים במסגרת Innovate Imageworks, השתמשתי במצלמות DSLR. התחלתי עם t2i ולאחר מכן עברתי ל-5D Mark II. אלה היו הצעדים הראשונים שלי בעולם מצלמות ה-DSLR". מספר וואלאס. "האיכות לא הייתה משהו, אבל הלקוחות תמיד אהבו את התוצאות.


"בשנת 2012 כבר יכולתי להרשות לעצמי לרכוש מצלמה טובה יותר. בחנתי את מה שהיה קיים בשוק וההחלטה נפלה על Scarlet של RED . היא הייתה אז חלומו של כל מפיק סרטים עצמאי ואני רוקנתי את החשבון בנק שלי כדי לרכוש אותה.


בזמנו שמעתי הרצאה של Philip Bloom שסיפר כי רכישת Scarlet היא פתח להוצאות נלוות רבות. ואכן, ההשקעה הראשונית של 16,000 דולר החלה להתנפח, כי הייתי צריך לשדרג את כל ציוד שיתאים למצלמה. רכשתי מיתקון חדש, סליידר חדש, סוללות, ידניות ועוד.


 


היתרונות:


"מבחינתי Scarlet התרוממה הרבה מעל 5D מבחינת כושר הפרדה ותמונה קולנועית. יכול להיות שרכשתי את המצלמה בגלל הקטע של להיות באופנה, אבל מהר מאוד התברר שהלקוחות שנוספו לי הגיעו בזכות המצלמה של RED – שהיתה מעין סמל סטטוס".


 


החסרונות:


”מכיוון שקניתי מצלמה באיכות גבוהה, התחלתי לשווק פיקסלים במקום את הכישורים שלי. פתאום גיליתי שאני עוסק יותר באריזת הציוד, בהכנות לצילום, בסיום המאסטר – הרבה יותר מאשר בצילום עצמו. מעולם לא חשבתי ששיטת כוון-צלם היא הטובה ביותר. אבל עם RED ביד מצאתי את עצמי פחות ופחות נלהב לתפוס מצלמה ולצלם מיד. גם הייתי מאוכזב מתוצאת הצבעים של RED . אני יודע שמחלקת הפתוח שם עובדת על הנושא הזה ללא הפסק, ושהשבב הבא יהיה מדהים – אבל אני לא הולך להשקיע שוב אלפי דולרים".


 


הפתרון


כאשר קנון השיקה את C100, היא זכתה לביקורות קשות בעיקר משום שהמצלמה הקליטה עם מקודד AVCHD והעינית שלה היתה ממש גרועה.


אבל אם בוחנים בהקפדה  את הנתונים של C100 – מגלים שבעצם היא הרבה פחות טובה מ-RED. כי RED טובה יותר בכושר הפרדה, במקודדים ובתחום דינמי. אני הייתי מגדיר  את ה-C100 כ'מצלמת צילום דקומנטרי' באיכות קצת פחות טובה.  פחות טובה ממי? ממה? .


 


"כל זה השתנה כאשר בחברת ההפקה Stillmotion קפצו על C100 ומיד התחלתי להתעניין בה שוב. במיוחד לאחר שראיתי את העבודה של Joe Simon שהדגיש כי שהצליח לעבור ולהעביר את התהליך העבודה של צילום DSLR – ל-C100. התוצאה – מיד רכשתי C100. היום הגעתי למסקנה ש-C100 מגלמת את הטוב בשני העולמות. מצלמה חדה ותמונה דינמית בתוך גוף קטן, עם כניסות סאונד מקצועיות וזמן סוללה/הקלטה מדהימים".


 


"אלא שלאחר חודש עבודה עם RED – מכרתי אותה. לא בגלל הכסף. בגלל שהגעתי למסקנה שאני חייב להתמקד בתכנים וביצירתיות".


 


לכתבה המקורית


 


עמוד הפייסבוק


טווטר