אונסק"ו, ארגון החינוך, המדע והתרבות של האו"ם אירחו דיון ברמה גבוהה על ההשפעה של בינה מלאכותית (AI) על תעשיית האודיו-וידאו. הדיון נערך במטה אונסק"ו בפריז וכלל מנהיגי תעשייה בעלי פרופיל גבוה. הדוברים והמשתתפים בפאנל ניסו להתוות וליזום הנחיות אתיות ומשפטיות בנוגע לשימוש בבינה מלכותית ביצירת סרטים ובתחומים סמוכים. קניין רוחני, זכויות יוצרים, הטיה אלגוריתמית, גיוון ונושאים טעונים יותר פוליטית נבחנו בהתבסס על עבודה קודמת שנעשתה על ידי אונסק"ו בנושא.

לדברי Duncan Crabtree-Ireland, המנהל הלאומי SAG-AFTRA: "הקהילה היצירתית תהיה זו שתתווה את המסלול בין פריצות דרך לבין שיבוש, ניצול ותגליות. עולם הבינה המלאכותית מוחזק כעת על ידי קומץ תאגידים ומיליארדרים שמתוגמלים על הגדלת רווחים חומריים, לא על יצירה ושיפור של רווחת ההמונים. כמו כן, ציין כי בינה מלאכותית עשויה להיות כלי להפחתת משכורות ולהקטנת כוח העבודה, אך ניתן להשתמש בה גם בדרכים אחרות, שידרשו חקיקה ותקנות. בנקודה האחרונה שלו, Crabtree-Ireland הדגיש את החשיבות של דיון רחב טווח, לא רק על בינה מלאכותית אלא על המערכת המבוססת על חמדנות ארגונית בכללותה.

 

מישל גונדרי (Michel Gondry), מנהל זוכה פרס האוסקר, "שמש נצחית בראש צלול" אמר שהוא מאמין שבינה מלאכותית אינה שכפול של אינטליגנציה אנושית שפותחה במשך מיליוני שנים. הוא התייחס לבינה מלאכותית ככלי רב עוצמה שעשוי להקל או לזרז את העבודה, ולהפוך אותה לדמוקרטית בתהליך. גונדרי גם הזהיר מפני ניצול כלים כאלה בידי בעלי אולפנים, דבר שיפחית את תפקידם ומשכורתם של סופרים, והמליץ על רגולציה ואיגודים. שרה דירינג, המזכירות הבינלאומית של גילדות הסופרים, הביעה את דאגתה לגבי פיחות ערך העבודה היצירתית.

 

ג'וזף מקגינטי ניקול, מפיק ובמאי אמריקאי של כמה סרטים שוברי קופות וסדרות טלוויזיה. ניקול טען שבינה מלאכותית אינה זקוקה ליותר מהנהון בכיוון מסוים, והיא תסיים משימות מסובכות ביותר לבד. צורת פעולה זו מבוססת על ידע ויצירתיות אנושית, וככזו דורשת הגנה. אבל יש דבר אחד שאין בינה מלאכותית, ולעולם לא יכול היה להשיג – "הילה סמלית שנוצרת על ידי אובייקטים בעלי משמעות מיוחדת שהיא גם עוצמתית וגם בלתי מוגבלת." (וולטר בנימין, יצירת האמנות בעידן השעתוק המכני). לפי ניקול, בינה מלאכותית יכולה בקלות רבה להעריך יצירה, סגנון וכו', אבל לא היינו מציינים לה ערך. הדבר הקריטי הוא לשמור על זהות, לאמת את העבודה היצירתית בפועל ולייחס אותה לכותב.

ריסטובל ולנצואלה, מייסד שותף ומנכ"ל ב-Runway, חברת מחקר בתחום בינה מלאכותית יישומי, התייחס לסוגיית הדמוקרטיזציה. טכנולוגיות AI העניקו לאולפנים וחברות קטנות יחסית את היכולת להתחרות מול האולפנים הישנים. ולנצואלה משווה את הנקודה הייחודית הזו להמצאת המצלמה. זה עשוי ליצור צורה חדשה לגמרי של מדיום אמנותי (אם כי מבוסס על טקסט, מדה ודימויים קיימים). זהו רק שחר של AI, ויש להבין הרבה דברים, אבל זה יכול להיות מהפכני.