הצלם Michael Andrew הפיק וידאו שבו הוא מסביר את הדברים שצריך לדעת לפני שמחליטים איזו מצלמה לרכוש, A7s II או A7r II. לשתי המצלמות יש נתונים דומים, הקלטת 4k במצלמה, מייצב 5 צירים, מערכת אוטופוקוס מהירה ומחיר דומה.


ההבדל העיקרי בין שתי המצלמות הנו הטכנולוגיה של השבב והפונקציונליות של צילום הווידאו והסטילס בהתאם.


לדוגמה: ל-A7r II יש שבב של 42.4 מיליון פיקסלים, גודל FF, COMS תאורה אחורית, בעוד ש-A7s II היא גרסה משופרת הקיימת ב-A7s עם שבב של 12.2 מיליון פיקסלים.


בווידאו הבא מסביר מיכאל על ההבדלים בין המצלמות.



 


למרות שחלק מההשוואות הנו בתחום הסטילס ניתן להשליך זאת גם לווידאו. לדוגמה: האוטופוקוס של A7r II הרבה יותר טוב מ-A7s II.


נראה של-A7s II אין בעיות של חימום כמו שיש ל-A7r II, או לפחות לא באותה רמה. (חימום של המצלמה כאשר מצלמים 4k ומקליטים במצלמה עצמה) זה חשוב למשתמשים שרוצים לצלם טק ארוך.


בתחום של רגישות לאור ל-A7s II יש יתרון של 1 או 2 Fstops. חשוב לציין שלא רואים הבדל עד ל-12,800 ISO אבל ברמות גבוהות יותר כבר ניכר ההבדל. בנוסף ב-A7r II מוגבלת ל-25,600 ISO בווידאו.


לשתי המצלמות יש בעיית rolling shutter ו- moireברמות גבוהות, חלק מבעיות אלו מופחתות כאשר מצלמים ב-120 תמונות בשנייה באיכות 1080p ב-A7s II.


 


להלן וידאו נוסף עם ההבדלים בין המצלמות



 


בסופו של דבר ניתן לומר שמצלמת A7s II מתאימה יותר לווידאו מאשר A7r II והיא גם כוללת כלי וידאו המיועדים לתחום המקצועי כגון: S-Log 2, S-Log 3, זברה, תצוגת גמא, הילוך אטי (1080/120p). לצלמי סטילס שמצלמים גם וידאו המצלמה המועדפת היא A7r II.