לקראת תערוכת NAB2024 חברת אדובי הודיעה על גרסת 4.0 של השירות Frame.io שלדבריה הוא העדכון הגדול ביותר שלה. אמרי וולס (Emery Wells), מייסד החברה (שנרכשה על ידי אדובי) אומר כי הם לא רק עיצבו מחדש לחלוטין את ממשק המשתמש, אלא גם שלבו תכונות חדשות שמטרתן לפשט ולהתאים אישית את זרימות העבודה על פני שלבים שונים של ייצור ואומנויות של פרויקטי מדיה. ביניהם ניתן למצוא את מסגרת המטא נתונים, אפשרויות משופרות למשוב וביצועי העלאה טובים יותר.

הרעיון מאחורי הגרסה הרביעית היה לבנות כלי שיכול להתאים לכל זרימת עבודה במקום לגרום לצוותים להתאים את הפרויקטים שלהם סביב התוכנה. הם השיגו זאת על ידי הצגת המטא נתונים מותאמים אישית.

מלבד זאת, המפתחים שדרגו את חלון הצפייה, שהפך למגוון יותר ויוכל לתמוך במגוון רחב יותר של פורמטי מדיה שונים בנוסף לאלה הסטנדרטיים: החל מפורמטים של אדובי ועד למסמכי וורד, גיליונות אלקטרוניים ואפילו מצגות. כל זה מאפשר למשתמשים לשתף ולסקור נתונים בכל שלבי הייצור (כולל לוחות תכנון, דפי שיחות, הצעות לשחקנים והכל עד לשלב הסופי).

שיפור משמעותי נוסף ניכר בביצועים. לפי ההודעה, הגרסה החדשה תעבוד הרבה יותר מהר וחלק מאשר בעבר. כמו כן, העלאת הנכסים הופרדה מהשרשור של Web Worker ופירוש הדבר הוא שניתן להעלות סרטונים ברקע ולהמשיך לסקור קליפים אחרים ללא כל הפרעה.

לגרסה החדשה עיצוב חדש של ממשק המשתמש:
ראשית, בסרגל הצד השמאלי, התוכנה מציעה עץ תיקיות מקונן המאפשר למשתמשים לארגן ולנווט פרויקטים ונכסים במהירות (כולל פונקציית גרירה ושחרור פשוטה). בפינה הימנית העליונה, סט של אייקונים, המפעילים את מערכת הפריסה החדשה מבוססת פאנלים.
יתרה מזאת, גרסה 4 מאפשרת לשלוט באופן שבו המדיה מוצגת בממשק. ההגדרות "מראה" כוללות יחס מסך, תצוגת תמונה ממוזערת ואפשרות להציג מטא נתונים.

השדרוג הגדול ביותר הוא מסגרת המטא נתונים שהוצגה מעבר להוספת מילות מפתח לנכסים, ההתאמה האישית של תוויות הסטטוס הייתה אחת התכונות המבוקשות ביותר. באמצעותה ניתן לשנות את השדה של הסטטוס הישן לפי העדפות המשתמש.
נוסף על כך, אפשר ליצור שדות מטא נתונים מותאמים אישית אחרים (או להשתמש ב-32 המותקנים מראש) כדי לעקוב אחר כל סוג של נתונים ולתייג ולמיין בקלות את הנכסים.

מבוא נוסף הקשור למטא נתונים לגרסה 4 הוא "אוספים". זה מתואר כתצוגה גמישה של הנכסים המאפשרת למשתמשים לסנן ולקבץ מדיה באמצעות מילות המפתח שהוחלו. המשמעות שלא צריך ליצור מבני תיקיות באופן ידני יותר.

בעדכון הקרוב השיתוף יהיה נגיש ישירות מהסרגל הצדדי השמאלי. בנוסף, גרסה 4 כוללת עורך WYSIWYG חדש (מה שאתה רואה זה מה שאתה מקבל), כלומר המשתמשים ישיגו שליטה על הנראות של דף השיתוף שלהם. ניתן יהיה להוסיף לוגו, לשנות את ערכת הצבעים או להגדיר תאריך תפוגה לגישה של הצופה.

כדי לבחון את כל האפשריות ניתן להצטרף למסלול הבתא של גרסה זו בקישור.