חברת הסטארט-אפ הישראלית גנואה טכנולוגיות זכתה במקום הראשון בקטגורית הבידור הביתי של תחרות "הדבר החדש הטוב ביותר" לשנת 2004, מטעם המגזין היוקרתי מדע פופולארי. הטכנולוגיה שזכתה בפרס היא ה- ColorPeak של גנואה, מערכת המשדרגת את חווית הצופים על ידי הכפלת יכולת הצגת הצבעים והבהירות במסכי טלוויזיה.


ColorPeak מהווה קפיצת מדרגה משמעותית ביחס לטכנולוגית ה- RGB (אדום, ירוק, כחול), ששלטה בתחום המסכים והטלוויזיות, במשך למעלה מ- 50 שנה. היא מוסיפה 1-3 צבעי יסוד חדשים באופן שמאפשר למסך הטלוויזיה להרחיב את יכולת הצגת הצבעים מ- 55 אחוז של קשת הצבעים האפשריים, רמת הביצועים שכולנו רגילים אליה, ל- 95 אחוז, מה שהופך את חווית הצפייה לחסרת תקדים. הטכנולוגיה גם מאפשרת להגדיל את בהירות התמונה ב- 40 אחוז. התוצאה היא תמונה בעלת צבעים אמיתיים, עשירים ובהירים, כפי שניתן לראות כיום רק בקולנוע.


"אנו גאים מאוד על זכיית הטכנולוגיה של גנואה כדבר החדש הטוב ביותר בתחום הבידור הביתי", אומר אילן בן דוד, מנכ"ל ומייסד גנואה. "ההכרה של `מדע פופולארי` בגנואה מחזקת את אמונתנו כי ColorPeak תשנה את פני תעשיית מסכי הטלוויזיה".


גנואה משתמשת באלגוריתמים של זמן אמת והתאמות של כמה מרכיבים הקשורים בתצוגת הצבע כדי להמיר מידע וידאו קיים לצבע רב-יסודי. מאז הקמתה בשנת 2000 הגישה גנואה מעל ל- 40 פטנטים הקשורים לרעיון, תהליך, אלגוריתמיקה וביצוע של טכנולוגית ColorPeak.


"הקביעה כי טכנולוגיה מסוימת היא הדבר החדש הטוב ביותר היא השבח האולטימטיבי בעיני המגזין מדע פופולארי, ומייצגת כשנה של בחינה מדוקדקת והערכה של אלפי מוצרים חדשים", מסביר העורך מרק ג`נוט. "הפרס הגדול מוענק לחדשנות שמשפיעה לא רק על חיינו היום, אלא גם על הדרך בה נחשוב על העתיד".


טכנולוגית ColorPeak של גנואה מוצגת כיום באולם וונדרבילט בתחנת הרכבת Grand Central של ניו יורק, כחלק מתערוכת "הדבר החדש הטוב ביותר" של מדע פופולארי – תערוכה שתימשך עד 11 בנובמבר.


כמה יישומים חדשים של הטכנולוגיה יוצגו בתערוכה הבינלאומית לאלקטרוניקה הצרכנית CES 2005 בלאס וגאס בחודש ינואר הקרוב (דוכן 20666).


 


ציון החברה באתר מדע פופולארי