גוגל הודיעה על פורמט וידאו חדש – מציאות מדומה ב180 מעלות! לדברי גוגל, מציאות מדומה ב360 מעלות הוא יותר מדי מורכב להרבה אנשים, ולכן החברה משיקה את הפורמט החדש VR180. לדברי החברה, הם נוכחו לדעת שרוב המשתמשים בטכנולוגיית מציאות מדומה חושפים רק את החלק הקדמי, כך ש180 מעלות מספיקות בהחלט. גוגל היא דוגמא לחברה שהשקיעה הרבה כספים בשנתיים האחרונות בתחום של 360 מעלות ואף על פי כן מעריכה שVR180 הוא מה שיוצרי התכנים והצופים רוצים.

לדברי הפוסט של פרנק רודריגז (Frank Rodriguez), מנהל מוצרים במציאות מדומה בגוגל: "שמענו מיוצרי תכנים ומשתמשים שרוצים ליצר ולצפות ביותר קטעי ווידאו אינטראקטיביים ביוטיוב, ולכן עבדנו בקבוצת החלומות של גוגל (Google’s Daydream team) על פורמט וידאו חדש שנקרא VR180 שאנו מאמינים שיאפשר יצירה של תכנים בצורה קלה יותר".

הפורמט הינו חדש לחלוטין, זהו לא חצי פורמט VR360 והוא המיועד לתת מענה לדבר שקשה להשיג ב360 מעלות, ווידאו שנראה לדברי גוגל "מעולה על שולחן העבודה ובנייד". ווידאו VR180 מתמקד במה שנמצא מול הצופה, באיכות גבוהה ומשתנה כאשר עוברים מצפייה במסך שטוח לצפייה במערכות מציאות מדומה שונות, כגון Cardboard, Daydream או PSVR המאפשרים לצופים לראות גם תכנים תלת ממדיים, כשעצמים קרובים נראים קרוב ועצמים רחוקים נראים רחוק בהתאם למידע הזמין. VR180 תומך גם בהזרמה של תכנים בזמן אמת.
גוגל תמשיך לתמוך בפורמט VR360, אבל עם פורמט VR180 יהיה הצלחה אז יש סיכוי סביר שVR360 יהיה מיועד לשוקים מצומצמים בלבד, בפועל למרות התלהבות 360VR לא מתפתח כפי שציפו. אפילו בתחום המשחקים, שההערכה הייתה שזה יכול ליצור מומנטום, הצפיות אינן כפי שהיו בעבר.

אפילו בתערוכת E3 (אחת התערוכות הגדולות בתחום האלקטרוניקה), חברת פייסבוק וHTC לא הציגו את פתרונות 360 מעלות ורק סוני הציגה את PlayStation VR. מכירות המשקפיים הינן נמוכות מההערכות הראשוניות. למרות שלא מפורסמים מספרים, החוסר בתכנים אינו מבשר טובות.

לפי מחקר אחרון של Nielsen המערכת של Samsung הינה המערכת הפופולרית ביותר בציבור הרחב, 34%, וזאת בגלל ההשקעה של החברה בתחום השיווק במערכות הניידות שלה עד לרמה שבמקרים מסוימים החברה סיפקה מערכות ללא תשלום ללקוחות שרכשו טלפונים ניידים.
לדברי המחקר "גוגל מובילה בפתרונות זולים לשוק הרחב עם מתאם הקרטון שלה, שמאפשר למשתמשים להוריד משחקים ולהתחבר עם הטלפונים הניידים שרובם ללא תשלום. הפתרון של גוגל זול, אולם רק 19% מהאוכלוסייה מכירים את הפתרון"

הפורמט החדש של גוגל יכול להיות צעד קדימה למודעות של הקהל למוצרי מציאות מדומה. תמיכה בפורמט החדש הוא השלב הראשון, בשלב הבא גוגל רוצה להציע את המצלמה שתצלם VR180 לחברות כמו YI, Lenovo וLG  על מנת שייצרו מצלמות המיועדות לפורמט החדש מהבסיס, שיהיו פשוטות להפעלה. ההערכה היא שמצלמות אלו יהיו זמינות לקראת חג המולד.
גוגל פותחת תוכנית רשיונות (certification program) לפורמט VR180, ואחד הלקוחות הראשונים שלה היא Z CAM יצרנית של מצלמות VR מקצועיות. המוטו של חברת Z CAM הוא: "VR הוא תוכן, השאר הוא טכנולוגיה"

המצלמות החדשות שיתמכו בפורמט VR180 יהיו פשוטות לצילום כמו מצלמות קומפקטיות, ובאותו תחום מחירים, והן יהיו מיועדות לא רק ליצרני תכנים אלה לכל משתמשים שרוצים לצלם דברים חשובים בVR. לדברי פרנק רודריגז (Frank Rodriguez) "בקרוב, יהיה ניתן לערוך עם כלים ידועים כמו פרמייר פרו, שיאפשר לערוך מיומני ווידאו ומדריכים ועד קליפים למוסיקה"
החדש יעבוד עם כל מערכות DayDream המבוססות על VR של גוגל. קיים מגוון טלפונים ניידים של יצרנים שונים התומכים בפורמט VR של גוגל, ביניהם LG, מוטורולה, Asus וסמסונג והמשמעות היא שהמשתמשים לא יצטרכו להחליף את הטלפונים שבידיהם על מנת להתאימם לטכנולוגיה החדשה.