גוגל ומעבדות MIT הודיעו על שיתוף פעולה בתחום של עיבוד תמונה בזמן אמת בטלפון עצמו. התהליך כולל הוספת פילטרים, שיפור הניגודיות ושיפור הצבע לפני שממירים את האות לאות דיגיטלי. המטרה של שיתוף הפעולה היא ליצור מערכת אוטומטית שיכולה לבצע זאת עוד לפני שמצלמים.

בלב המערכת ישנו לוגריתם חכם המיועד לטפל בתחום הדינמי של התמונה, אבל תהליך זה מוגבל בגלל עוצמת החישוב שיש לבצע עם המגבלות של הטלפון. וכאן שתי מעבדות ב MIT משתלבות: מעבדת מדע המחשבים (Computer Science) ומעבדת בינה מלאכותית (CSAIL). ב2015, אחד הסטודנטים מיכאל ג'רבי  (Michael Gharbi) פרסם מאמר שיטה כיצד לבצע עיבוד תמונה מבוסס על שרתים. שיטה זו מאפשרת עיבוד מורכב בטלפון ללא ריקון הסוללה.
כדי להשיג זאת, הצוות השתמש בגרסאות בכושר הפרדה נמוך לעיבוד, אך האתגר הגדול היה למצוא דרך לעצב את התמונה בחזרה להעתקה בכושר הפרדה גבוה.
באמצעות למידה של מחשב, המערכת בחנה 5,000 תמונות, כל אחת עם חמש גרסאות שונות של עיבוד שונה. המערכת יוצרת נוסחה לשינוי הצבעים של פיקסלים התמונה. לאורך תהליך הלמידה, האלגוריתם משתפר. התוצאה הייתה שיפור של תהליך העבודה פי 100 מאשר החישוב המקורי של אלגוריתמים HDR, מה שמאפשר שינוי בזמן אמת עם מעט עיבוד או צריכת מתח.

"השימוש בלמידה ממוחשבת לצילום ממוחשב מהווה הזדמנות מלהיבה, אך הוא מוגבל על ידי אילוצים חישוביים ומתח הקיימים בטלפונים ניידים ", אומר ג'ון בארון מGoogle. מאמר זה עשוי לספק לנו דרך לעקוף את הבעיות הללו וליצור תהליכים חדשים ומשכנעים שיאפשרו עיבוד בזמן אמת וחוויות צילום ללא ריקון הסוללה. "

עם המחויבות שלהם להתמקד בתוכנה במקום חומרה, גוגל כבר יצרה את אחת המצלמות החכמות הטובות ביותר בשוק. לכן, יש סיכוי סביר שטכנולוגיית MIT תהיה משולבת בעתיד בטלפון פיקסל של גוגל.