מערכת Baselight של FilmLight אפשרה לאולפני Encore לצלם את כל פרקי העונה השנייה של 'בית הקלפים' (מבית NETFLIZ) – ששידורה יתחיל 14.2 ברזולוציה 4K. פרקי הסדרה צולמו במצלמות RED EPIC ברזולוציית 5K. חלק מהסצנות צולמו במצלמות RED המאפשרות יצירת תמונה בעלת טווח דינמי רחב (HDRI).


זו פעם ראשונה שחומרים ברזולוציית 4K ובאולטרה HD היובין המוצרים הסופיים שסיפקה חברת הפוסט-פרודקשן והאפקטים החזותיים Encore, חברה השייכת לקבוצת Deluxe Entertainment Services. הקבצים המקוריים נשלחו מהמצלמות אל אולפני Encore לעריכה ותיקוני הצבע. לאחר מכן הועברו לרזולוציית 4K,  הגבוהה ביותר שבה ניתן לספק את המוצר הסופי.


על תהליך תיקוני הצבע היתה מופקדת לאורה יאנס-פאזיו, שעובדת באולפני Encore בלוס אנג'לס ומשתמשת במערכת Baselight TWO עם משטח בקרה Blackboard של FilmLight. מערכת Baselight TWO חוברה לרשת שמחוברת לתחנת עבודה ובה מערכת Baselight ASSIST. להכנת 13 פרקים מלאים ברזולציית 4K היה צורך לנהל כמות אדירה של נתונים. תכנון קפדני של תהליך העבודה וביצוע כל חלקי התהליך בו-זמנית – שני יתרונות בולטים של טכנולוגיית FilmLight – היו חיוניים להצלחת הפרויקט.


 


שיתוף פעולה


המפיק השותף פיטר מברוֹמייטס ואחראי הפוסט חאמיד שאוּקאט, עבדו ישירות מול לאורה בשלב תיקוני הצבע וקיבלו משוב גם מהבמאי דיוויד פינצ'ר ומהצלם הראשי איגור מרטינוביץ'. באמצעות מערכת PIX שמאפשרת עבודה בו-זמנית על קבצים דיגיטליים ובעזרת מסכי OLED של סוני – יכלו פינצ'ר ומרטינוביץ' לצפות בתכנים שנשמרו במערכת המשותפת ולראות בדיוק מה עשתה יאנס-פאזיו בחדר תיקוני הצבע. יאנס-פאזיו הייתה מבצעת תיקוני צבע בחצי פרק, מעבירה אותו למערכת PIX כדי שפינצ'ר ומרטינוביץ' יוכלו לצפות בחומרים. רק אז הייתה מתחילה לבצע תיקוני צבע בשארית הפרק.


"יכולנו להוציא מהמערכת את המשוב שהתקבל ולייבא אותו היישר לתוך מערכת Baselight", מסביר מורגן שטראוס, סגן נשיא בכיר, אחראי תפעול בחברת Encore. "מערכת Baselight יכולה לפענח קבצי XML ישירות ממערכת PIX ולהציג את ההערות על המסך ברגע שבו הן רלוונטיות. כך יכול הקולוריסט לבצע במהירות את השלב הסופי בתיקוני הצבע ולוודא שהתייחס לכל ההערות במשוב. היה חיוני להשלים את כל חלקי התהליך שאינם מתבצעים בו-זמנית בשיתוף פעולה מירבי, כדי שנוכל להיענות לכל הדרישות היצירתיות של המפיקים ושל הצלם הראשי".


המראה הכללי של הסדרה מתאפיין בגוון קודר, המשקף את המתיחות. התככים והמזימות הפוליטיות בעלילת הסדרה. בשלב תיקוני הצבע נמנעים משימוש בצבעים רוויים מדי ושומרים על קשת הצבעים הקודרת בכל פרקי הסדרה – כדי להתאימה לחזון היצירתי של הבמאי דיוויד פינצ'ר.


 


עוצמה


אחת הסיבות החשובות שבזכותן תרמה  Baselight להשגת התוצאה המוצלחת ברזולוציית 4K בזמן מוגבל היא כוחם העצום של מעבדי המערכת. פירושו של דבר שכמעט הכול – גם אפקטים המורכבים משכבות רבות של עבודה – יכול להתבצע בזמן אמת, כך שהצוות לא נאלץ אף פעם להמתין לעיבוד של תמונה.


למערכת Baselight יש יכולת עיבוד נקודות צפות (floating point) שמספקת שליטה אדירה על איכות הצבע. היכולת הזו מאפשרת למערכת גם להיעזר בטווח הרחב של רזולוציית ה-HDR כדי להשתמש בפרטים הנמצאים במקומות מוארים מאוד, או חשוכים מאוד, בתמונה ולספק להם מראה טבעי יותר ונוח לצפייה.


"הרבה פעמים השתמשנו בכל מיני גרסאות בצילום אחד, והיכולת לעשות את זה בשכבה אחת במערכת של Baselight – עזרה לנו לחסוך הרבה מאוד זמן", אומרת יאנס-פאזיו. "יכולנו גם לעשות עבודת קומפוזיט  באמצעות מאטים של אפקטים חזותיים ולעשות monitor replacements בזמן אמת.


"אני אוהבת גם את זה שבמערכת  Baselight יש ארבעה מפתחות צבעים שונים, בין היתר גם מפתח מתאים לצילומי תלת-ממד שייחודי למערכת Baselight."


 


המוצר הסופי


הצוות סיפק את כל 13 פרקי העונה לאחר תיקוני הצבע ברזולוציית 4K מבלי לדחוס אותם (compress), וכך נשלחו הפרקים ישירות למנועי הדחיסה של חברת "נטפליקס". פרקי הסדרה סופקו גם בפורמט HD. היכולת של מערכת Baselight לבצע הליכים בזמן אמת, אפשרה להגיע למוצר הסופי בתהליך פשוט ויעיל.


"הצורך לשמור על 13 פרקים ברזולוציית 5K זמינים לצפייה במשך כל תהליך הפוסט-פרודקשן, חייב אותנו להיות יעילים ככל שניתן." מסביר שטראוס. "מערכת Baselight אפשרה לכמה מפעילים לערוך את חומרי הסדרה בו-זמנית, גם בחדרים שונים, ובעיקר בזכות העובדה הזו הצלחנו לעמוד בלוח הזמנים".


"מערכת Baselight פותחה במטרה להיות אינטואיטיבית מאוד ויש בה מכלול עשיר של כלי עבודה שמאפשרים לי חופש מוחלט בתהליך תיקוני הצבע", מסכמת יאנס-פאזיו. "הצעות ובקשות שמגיעות לחברת FilmLight מקולוריסטים, מעוזרים וממהנדסים, מיושמות לעתים קרובות מאוד. אנשי צוות הפיתוח והתמיכה הטכנית בחברת FilmLight פשוט מדהימים – הם כל כך חכמים, הם מבינים בדיוק מה אנחנו צריכים."


מקור הכתבה