כתבי אתר cinema5d מציגים השוואה נוספת ל-סוני A7r II החדשה והפעם בנושא  Rolling Shutter. ההשוואה היא בין התוצאות של A7s של סוני, NX1 של סמסונג, 1DC של קנון ו-GH4 של פנסוניק.


 Rolling Shutterהיא תופעה שגורמת לחלקים נעים להראות מכופפים כאשר עושים  צידוד מהיר או כאשר מצלמים ביד. הסיבה: צורת העבודה של השבב. רוב השבבים קוראים את התמונה שורה לאחר שורה ומעבירים את המידע דרך buffer. אולם התוצאה אינה זהה בין היצרנים. במצלמה A7rII התוצאה היא משמעותית בצילום 4k במצב חיתוך


 



 


הבחינה ההשוואתית נעשתה עם לוח כיול שהסתובב באותה מהירות. הסטיה האופקית בין הקו בחלק העליון לקו בחלק התחתון מאפשרת לחשב את האחזור (latency) של Rolling Shutter במילישניות.


במצב 4k בחיתוך (Crop) התקבלה התוצאה של 29 מילישניה במצלמת A7rII. לעומת 16 מילישנייה במצב FF (Full Frame). לעומת זאת באיכות HD התוצאה היתה 7 מילישניה. רחוק מאד מהתוצאה של אמירה של Arri שהפיקה את המספר הנמוך ביותר (2 מילישניה). להלן טבלת ההשוואה:



 


 


כפי שניתן למצלמת A7rII ומצלמת NX1 של סמסונג – התוצאות הגרועות ביותר. מצלמות 1DC של קנון ומצלמת A7s נותנות תוצאה קצת יותר טובה, בעוד ש-GH4 מספקת את התוצאה הטובה ביותר.


מסקנות


Rolling Shutter הינה תופעה לא רצוייה. אולם 29 מילשניה צריכה להדאיג. כשמשווים את המצלמה בצילום HD – הביצועים הרבה יותר טובים ממצלמת A7s. לכן  המסקנה היא שתוצאת הבחינה של A7sII היא טובה ורעה לצילום שימנע כמה שיותר את תופעת rolling shutter באיכות 4k – יש לעבור למצב  FF או להמנע משמוש במצלמה זו ולעבור למצלמת GH4 של פנסוניק. מצלמת A7s נותנת תוצאה טובה יותר אבל לא בהבדל משמעותי.


 


למקור המאמר