הצלם Neil Matsumoto בחן את המצלמה החדשה של סוני, והוא פרסם את הבדיקה שביצע. הוא כותב: "בשנים האחרונות יצרה סוני קו מרשים של מצלמות דיגיטליות, במיוחד בתחום של מצלמות סטילס ללא מראה, מצלמות הווידאו (A7s II ו-A7r II ועוד) וכן מצלמות מסדרת XDCAM. בשנה שעברה השיקה החברה את PXW-FS7, מצלמה מסדרת XDCam (9,599 דולר), שהייתה הצלחה גדולה אצל מפיקים עצמאיים שחיפשו מצלמה קלה לצילומים בסגנון run-and-gun לצילום של סרטים בתקציבים נמוכים או סרטי דוקו.


לאחרונה השיקה סוני את PXW-FS5, הגרסה המוקטנת של FS7, שמספקת חלק ניכר של היכולות של FS7 במארז קטן יותר במחיר של 6,699 דולר."


סוני סיפקה לניל ערכת צילום (FS5k, 7,299 דולר) הכוללת את המצלמה ועדשת 18-105 מ"מ לתקופה של שבוע. ניל בחן את הנושאים הבאים:


·         גוף וארגונומיה


·         חוויית צילום


לסיכום:


כמו מצלמת C100 Mark II של קנון, מצלמת FS5 היא מצלמה מצוינת עם סיכוי לשכנע צלמי וידאו עם DSLR לעלות רמה למערכות צילום  מקצועיות יותר. המצלמה קטנה וקלה, יש לה מבנה מודולרי לצילום בשיטת run-and-gun, כולל מצבי צילום S-Log2 ו- S-Log3לצילום עם תחום דינמי רחב ואפשרות של הקלטה QFHD XAVC-L על גבי כרטיסי SD. למרות שלמצלמה זו אין ביצועים טובים יותר מ-FS7, עסקת החליפין היא גודל, משקל ומחיר.


FS5 הנה פתרון מצוין לסוגים שונים של משתמשים. צלמי חדשות, דוקו ואירועים יעריכו את הארגונומיה ומפיקי סרטים יאהבו את יכולת הצילום ב-S-log לצורכי עיבוד צבע בשלב מאוחר יותר.


זוהי מצלמה מושלמת כמצלמה שנייה למצלמת FS7, או אפילו מצלמה שנייה ל-F55 כאשר יש צורך להשתמש ברחפן או בגימבל. לסיכום, אם משווים את המצלמה ל-C100 Mark II, ל-FS5 יש יכולת שאין למצלמה C100 Mark II 4k.


 


למקור המאמר