הצלם Bryan Bowden בחן את המצלמה Blackmagic Cinema Camera בצילום באיכות 2.5k בRAW והוא כותב:


"המטרה שהיתה לפני – צילום באיכות 2.5k בפורמט RAW. החלטתי להשתמש באור טבעי ברוב הצילומים.  בתאורה השתמשתי רק בחלק האחרון של הסרט, שצולם בתוך פרוזדור. ניצלתי גם את היכולת של המצלמה לצלם באפקט פילם במצב RAW. מצאתי שמדובר במצלמה שבמבט ראשון היא מאד פשוטה להפעלה. מסך המגע פשוט לניווט וגם התפריטים בנויים נכון. השתמשתי בעדשה 35 מ"מ של קנון. משקל המצלמה הוא 2 ק"ג בקירוב, והיא מאד יציבה. זאת על אף שהארגונומיה היתה לי קצת מסובכת.


כאשר מצלמים ב-RAW המידע נשמר כקובצי DNG של 5 מ"ב כל תמונה. זה יתרון משום שיכולתי לפתוח כל קובץ ולקבל שליטה מלאה בתמונה. כאשר פותחים את הקבצים הרושם הוא שהניגודיות והרוויה הם הרבה יותר ממה שרואים בצילום.


 


יתרונות



  1. מי שרגיל למצלמות DSLR יגלה שפשוט לתפעל את המצלמה, וכי מסך המגע מאפשר גישה לכל ההגדרות
  2. צילום 12 ביט RAW, מפיק תמונות באיכות 2432×1366
  3. ניתן לשנות את קצבי הצילום: 23.98p, 24p, 25p, 29.97p ו30p (אני צלמתי ב-24p)
  4. זמן הסוללה אמור להספיק ל-90 דקות בצילום בRAW, במציאות הצלחתי לצלם כ30 דקות. 5 מגה ביט לתמונה באיכות 2.5k מאפשרים הקלטה של 30 דקות על מדיה 256 ג"ב בקצב של 24p. קובצי HD דחוסים מספקים פי חמש זמן. למצלמה יש גם סוללה נטענת ליתיום-איון וניתן לצלם ממקור מתח חיצוני (12v AC)
  5. המדיה 256 גיגה בייט SSD, מתחברת לצד של המצלמה וזה רעיון  גדול

 


חסרונות



  1. בעיה קלה של rolling shutter
  2. למערכת העריכה FCP היה קשה ליבא את הקבצים, ואומרים ש- Premiere Pro 6 מבצעת זאת בצורה טובה יותר. בעזרת העורך, מט רובינסון, העברנו את התכנים דרך Davinci 9 Lite כדי להעביר למערכת העריכה. ההמרה ל- לMPEG קחה מספר שעות, אולם מרגע זה היה מאד פשוט להעביר את התכנים ל- FCP7 או לגרסת X. 
  3. כפי שניתן לראות בחומר הגלם, מופיעים מספר קווים ירוקים ורעש, ולו ברו אם מדוןבר ב-  artifacts או בעיוותים שנבעו ממחשב חלש שביצע את ההעברה.  
  4. במקור לתמונה יש גוון מגנטה. לאחר ההמרה של Divinci Resolve לתמונה הייתה נטייה לירוק. 
  5. הצילום ב-RAW באור יום, היה מאד קשה. אין היסטוגרמה או תצוגה של אורך גל. על מסך המצלמה התמונה נראית מאד בוהקת, אבל לאחר ההמרה חומר הגלם נראה מצויין, תופעה זו מקשה לקבוע את ה-ISO ואת החשיפה הנכונים בזמן הצילום. כל הצילומים בבדיקה צולמו ב-ISO400 והתוצאה היתה מעט עם רעש. לדעתי זה נבע ממצב  FILE שבחרתי בו.

 


להורדה של הקליפים באיכות המלאהקובץ ZIP


 



לתשומת לבכם: לסרט גוון אירוטי, ולכן מצורף הלינק בלבד, לצפייה על פי החלטה אישית.


לסרט ביוטוב