הצלם גנת’ר מאצ’ו (Gunther Machu) פרסם באתר CineD בדיקות מעבדה למצלמת פורמט בינוני של חברת פוג'י מדגם GFX100 II. הבדיקה כללה שלושה נושאים: תחום דינמי, Rolling Shutter ושחזור תת חשיפה וחשיפת יתר.

הוא מסכם:
המצלמה מציגה תוצאות מעורבות מאוד במעבדה: ערכי Rolling Shutter הם בדרך כלל גבוהים מאוד – כצפוי לחיישן 102 מגה-פיקסל בפורמט בינוני. מצבי הדילוג על השורות (D RANGE OFF) טובים מבחינת Rolling Shutter (15 מילישנייה ב4k) אך פחות בתחום הטווח הדינמי ויכולות השחזור.

כשעוברים לאיכות מלאה (לאחר הפחתה) (F-Log 2 D RANGE PRIORITY ON), תופעת Rolling Shutter גבוהה, אך הטווח הדינמי משתפר. כמו כן, מעברים להדגשים חלקים מאוד. עם זאת, במצבים אלה, מריחת חיישן פוגעת באזורי צל. באופן אישי, עדיין הייתי משתמש רק במצבים מוקטנים מכיוון שהתמונות פשוט טובות יותר.

כתוצאה מכך אין מה לצפות לדברים חריגים בתחום של טווחים הדינמיים רק בגלל החיישן המאסיבי בפורמט בינוני. ה-GFX100 II הוא ההצעה המוצקה הראשונה של יצרן המאפשרת לך להשתמש במצלמה זו לעבודת וידאו רצינית עם "מראה" של פורמט בינוני. לשם השוואה, מצלמת X-H2S עם שבב APSc הניבה תוצאות מרשימות יותר: תשע עצירות עם Rolling Shutter של 9.7 מילישנייה.

לבדיקה