רוב מצלמות Full Frame מאפשרות הקלטה של קובצי ProRes RAW עם מקליטים חיצוניים. הצלם גנת’ר מאצ’ו (Gunther Machu) פרסם באתר CineD סריקה של מצלמת PXW-FX6 של סוני המקליטה בפורמט זה ללא צורך במקליט חיצוני וכן השווה את המצלמה למצלמת Alpha a7S III, בעלת שבב זהה. סוני מגדירה את מצלמת PXW-FX6 כמצלמת קולנוע, האם העיבוד של התמונה שונה? על כך הוא מנסה לענות.

הבדיקה כוללת:

  • Rolling Shutter
  • תחום דינמי ברגישות סטנדרטית (800 ISO) פורטי הקלטה ProRes RAW HQ ו-XAVC-intra 4:2:2
  • תחום דינמי ברגישות גבוהה (12800 ISO) פורטי הקלטה ProRes RAW HQ ו-XAVC-intra 4:2:2
  • בדיקת חשיפת יתר ותת חשיפה

הוא מסכם:

"בסך הכל המצלמה מספקת ביצועים טובים, ערכי Rolling Shutter מעולים וטווח דינמי טוב. התחום הדינמי קרוב ל 8stops (3 מעל ו5 מתחת) אולם מרחב זה קיים יותר בפורמט XAVC מאשר ProRes RAW.

"לצערי, מתוצאות המעבדה הללו, אני לא רואה את הטעם בהקלטה ב ProRes RAW HQ, זה לא נתמך על ידי תוכנת העריכה של BlackMagic מדגם DaVinci Resolve, ויש שליטה מוגבלת בלבד (חשיפה, עקומת גמא, אין איזון לבן, אין tint ועוד). כאשר משתמשים בתוכנת פרמייר פרו של אדובי הקבצים רועשים יותר ברמה שאפילו מערכת הפחתת הרעשים לא יכולה לפתור. בנוסף, לא ניתן להשיג שחזור של פרטים בחשיפות יתר, אחד היתרונות המשמעותיים כאשר מצלמים בRAW (לדוגמא BlackMagic RAW).

"למרות זאת, אני אוהב את הגדרות ההקלטה הפנימית במצלמה, הן מאד אורגניות ופילטר הרעש מאד מינימליסטי (אבל יעיל), תמונה מאד דומה לקו הקולנוע. מאד שונה ממצלמת Alpha a7S III שנראה מעובד מדי, הפילטר להפחתת רעשים עובד חזק מדי וכך משפיע על גווני העור."

לסקירה