מצלמת Alpha a7S III חוללה מהומה לא קטנה בשוק הצילום עם נתונים ויכולות מרשימים במיוחד, אבל האם המצלמה באמת עומדת בציפיות בבדיקת מעבדה? הצלם גנת’ר מאצ’ו (Gunther Machu) פרסם באתר CineD בדיקות מעבדה למצלמה.

כל הבדיקות בוצעו ב- Slog3, SGamut3 עם המקודד XAVC S-I (המשמעות רק שדות I ב-10 סיביות 4:2:2)

הסקירה כוללת:

  • Rolling Shutter
  • תחום דינמי ברגישות של 16,000/640 ISO
  • בדיקת חשיפת חסר

הוא מסכם:

"התוצאות של הבדיקה מעורבות, אין ספק שתוצאה Rolling Shutter של 8.7 מילישנייה היא התוצאה הטובה ביותר שמדדנו, מדהים.

"במבחן הטווח הדינמי ברגישות 640iso יש תחום דינמי יציב 12.4stops ב-SNR=2, אבל אין הרבה יותר מכך אולי חצי עצירה. נראה שסוני שילבו הרבה עיבוד להפחתת רעשים במצלמה על מנת לסחוט את התוצאה הזו. עבור רוב המשתמשים זה בסדר – תוצאה נהדרת ישירות מהקופסה, ברגישות 16,000ISO התוצאות מאד מרשימות 11.9stops.

כאשר משווים מול המתחרים LUMIX S5 של פנסוניק מפיקה 12.1stops בדומה למצלמת EOS R5 של קנון בצילום RAW של קנון  (SNR=2). למצלמת PXW-FX9 של סוני יש 13/14stops ועוד תחנה אחת 15 קבורה ברצפת הרעש למרות שהתוצאה ב-SNR=2 הוא רק 11.5stops.

בתת חשיפה בצילום מופיעים טלאים גדולים ומוזרים של רעש צבע. לצלמים שלא מעוניינים בתופעה הזו המגבלה היא 3stops בתת חשיפה דומה לצילום עם PXW-FX9 בצילום שדות I בלבד.

לשם ההשוואה במצלמת LUMIX S5 שנבדקה לאחרונה (ראה ידיעה באתר AV) התוצאה הייתה בתת חשיפה 4stops ואפילו אפשר להסתדר עם 5stops. בעיקר בגלל שהרעש הוא דק מאד ומפוזר כך שניתן ליישם בצורה יעילה מאד הפחתת רעש בשלב הפוסט.

גנת’ר מזכיר שבדיקת המעבדה היא רק חלק מהפאזל, בסך הכול מצלמת Alpha a7S III  מציעה מארג גדול של תכונות מעולות בגוף קומפקטי מאד"

בשורה התחתונה – "זמניים טובים עבורנו יוצרי הסרטים"

לסקירה המלאה