צלם הדוקו ג'וני בהירי מאתר Cinema5d פרסם לאחרונה את ההתרשמות שלו ממצלמת Lumix S1H של פנסוניק והתוצאות מרשימות (ראה ידיעה באתר AV).

כעת, הצלם גנת’ר מאצ’ו (Gunther Machu), המתמחה בצילום במצלמות קטנות, פרסם באתר בדיקות מעבדה של המצלמה ביניהן תחום דינמי, תופעת Rolling Shutter, קצבי צילום, איכות ומצבי צילום שונים.

הוא מסכם:
"בסך הכול אני מתרשם – התוצאות של התחום הדינמי יוצאות דופן. פנסוניק מציינת שהמצלמה מגיעה ל14+stops, שזה קרוב ליחס אות לרעש 1 = (13.8stops) כפי שבוחנים זאת באתר Cinema5d שמשתמשים באותה גישה ולוגיקה של Arri ש- SNR = 2 (שהמשמעות 12.7stops).
בנוסף, העובדה שהשבב תומך בשתי רמות של רגישות ב4k DCI גם 640 וגם 4000 ISO והתוצאות דומות – פנומנלית. ניתן להשתמש ברמות רגישות גבוהה יותר ללא השפעה על התמונה.

לעומת זאת, תופעת Rolling Shutter חמורה יותר כאשר משווים למצלמת Lumix S1 בכל מצבי הצילום, במצב של Full Frame תלוי בקצב הצילום. התוצאה בסביבות 13% בעוד שהמצב צילום סופר 35 מ"מ התוצאה בסביבות 33%.

השאלה היא האם שווה להשקיע עוד 1500 דולר בתוספת של עוד 200 דולר (אפשרות הקלטה ב-V-log)? למשתמשים שרוצים לרכוש את המצלמה להפקות לנטפליקס (אישור שעבר לאחרונה (ראה ידיעה באתר AV) אין ברירה, לגבי השאר עדיין לא החלטתי."

למקור המאמר