איפון 15 פרו פרץ את הדרך לעולם המקצועי, מצלמה איכותית ואפשרות הקלטה בפרופיל שטוח ProRes Log (ידוע גם כApple Log) ולכן הצלם גנת’ר מאצ’ו (Gunther Machu) פרסם באתרCineD  בדיקות מעבדה למצלמת הטלפון של אפל. לאור העובדה שלא ניתן לשלוט בצורה מקיפה במצלמה עם האפליקתיה המובנית, הוא השתמש בזו של BlackMagic. הבדיקה כללה שלושה נושאים: תחום דינמי, Rolling Shutter ושחזור תת חשיפה וחשיפת יתר. הצילומים בוצעו בשני פורמטים ProRes Log ו- 4k ProRes HQ.

הוא מסכם:
"חוויה די מצחיקה להפעיל טלפון דרך בדיקות המעבדה שלנו! ה Rolling Shutter טוב במיוחד, עם תוצאה של 5 מילישנייה לכל המצלמות, למצלמה הקדמית יש 9.3 מילישנייה שזה עדיין טוב מאוד. מושלם עבור צילום וידאו בכף יד.

כאשר בוחנים את משקף צורת הגל והטווח הדינמי של הטלפון לפי סטנדרט IMATEST, הערכים המוצגים גבוהים מאוד. הדבר נובע ממערכת הפחתת רעשים פנימית ברמה גבוהה. בשורה התחתונה התוצאה היא 5stops, שנחשבת בקצה הנמוך מאוד במדד שלנו. למצלמות מיקרו של ארבעה שלישים האחרונות כמו DMC-GH6 של פנסוניק יש 7stops, בעוד שמצלמות כמו X-H2S של פוג'י או Alpha a6700 של סוני (מצלמות APSc) יש 8stops. לצורכי השוואה, התוצאה הטובה ביותר היא 12stops של מצלמת Alexa 35 של חברת ARRI.

עם זאת, אנחנו צריכים לשמור על הפרספקטיבה – אנחנו מדברים על טלפון עם חיישני תמונה זעירים… אז כל הכבוד לאפל על Apple Log עם קידוד k ProRes HQ4 לטלפונים האחרונים שלהם, מה שפותח הרבה אפשרויות ליוצרים. מכאן זה רק ישתפר. מְרַגֵשׁ."

לבדיקה