צילום חתונה הוא פרויקט ארוך שמתחיל בבוקר עם צילומי רקע, בכניסת האורחים לאירוע, טקס החופה ולסיום ארוחת הערב והריקודים, כלומר זמן צילום רב.

המפיק והצלם, מאט ג’ונסון (Matt Johnson) המתמחה בצילומי חתונות, רצה לבחון את הנושא בפועל. הוא לקח את מצלמת EOS R5 של קנון האישית שלו לעבודה.

הוא מציין שהסיבה שהוא צילם את הסרטון הזה היא שהרשת מלאה בבדיקות המתמקדות בנושא החימום של המצלמות. רוב הבדיקות של נושא החימום קורות כשמניחים את המצלמה בשמש או במקום עם מזגן ונותנים למצלמה לרוץ עד שהיא נעצרת בגלל החום, כשהם מקליטים באיכיות וקצבים שונים. זה מידע מצוין, אבל בדיקות אלו לא מתייחסות לאופן בו אנשים מצלמים וידאו במציאות.

רוב צלמי הוידאו מצלמים בשתי דרכים:

  • צילום קטעים ארוכים של 30 דקות ומעלה של אנשים מדברים, ראיונות או טקס החופה – רוב הצלמים משתמשים בצילום 4k בקצבים של 24 תמונות בשנייה לא 60 תמונות לא 120 תמונות בשנייה ובטח לא ב8k.
  • צילומים קצרים לחומרי גלם לעריכה B Roll, לזמן ארוך, חלק ניכר בעבודה שלו הוא צילומים משלימים בין 5-30 שניות והוא מכבה את המצלמה תוך שינוי של קצבי צילום כל העת.

כל הבדיקות של המצלמה הן צילום רציף, אבל אין בדיקה של המצלמה כשהיא מתחממת לאט-לאט, ולכן הוא החליט לבחון זאת. הצילומים בוצעו החודש (אוגוסט) בטקסס, מדינה חמה (36 מעלות ממוצע) באיכות 4k@24 בפורמט UHD כל השדות I.

והתוצאה: המצלמה תתחמם בשעה הראשונה של הצילום. לאחר שהמצלמה מתחממת לא ניתן להשתמש בה, האפשרות היחידה היא צילום ב4k בקצב של 30 תמונות לשנייה באיכות נמוכה.

לדעתו, בגלל שהמצלמה אטומה, חלק ניכר מהחום הוא חום פנימי מהשבב והמעבדים ופחות ממזג האוויר בחוץ. כמו כן, הוא מציין שכל עוד לא מפעילים את הפונקציה 4k HQ ניתן לצלם ללא הגבלה כלשהי, כל עוד לא מצלמים יותר מ24 תמונות בשנייה.

במצב שלא מצלמים בצורה רציפה, כל פעם שמדליקים את המצלמה היא מתחממת, גם אם זה רק שינוי של התפריטים – כל דבר מחמם את המצלמה, בסופו של דבר הוא הצליח לצלם 45 דקות באינטרוולים לפני שמצלמה הייתה חמה מדי לצילום.