הצלם Mattias Burling בחן שלוש מצלמות בצילום 4k: NX1 של סמסונג, LX 100 של פנסוניק ומצלמת 4k של Blackmagic. למרת שלא מדובר בבדיקה מדעית – היא בהחלט נותנת השוואה מעניינת בתחום הדינמי, איכות תמונה, moire, תופעת aliasing ויכולות סאונד. כל המצלמות נקבעו על הגדרות דומות והתמונות לא עברו עיבוד צבע. הסיבה שלא נעשה שימוש ב-GH4 היא משום שהשבב של GH4 ו-LX100 זהה ולכן יש להניח שגם התוצאות יהיו דומות.


למרות שלמצלמות NX1 ו- BMPCיש שבב סופר 35 מ"מ – ברור ש-NX1 תהיה רגישה מול מגבלת ה-Global Shutter  של BMPC. נראה ש- LX 100של פנסוניק נמצאת במקום טוב באמצע, וזה הישג נאה בהתחשב שמדובר במצלמה עם שבב מיקרו 4/3 במחיר של פחות מ-1,000 דולר.


דבר נוסף שהפתיע את הבוחן מאטיאס היא תופעת ה- moireבמצלמת NX1. למרות איכות 4k והשימוש במקודד החדש h.265 – מצלמה זו עדיין סובלת מתופעות artefacts. כמו כן ניתן להבחין בצבע המגנטה בחומר הגלם של מצלמת BMPC, כנראה בגלל המגבלה של הגדרות איזון הלבן במצלמה. אבל הדבר ניתן לתיקון בקלות בפוסט כשמצלמים ב-RAW.


בנושא תופעת rolling shutter יש מנצחת ברורה:  BMPC בזכות ה-global shutter שלה. בנושא הסאונד – NX1 ו-BMPC עושות עבודה סבירה, אבל ההמלצה היא להשתמש בסאונד רק כהתייחסות וכגיבוי במיוחד בפרויקטים יוקרתיים.