"A7rII היא הראשונה בסוני ממשפחת A7 שמאפשרת הקלטה של 4k ללא צורך במקליט חיצונית. לפי בדיקות מעבדה צילום סופר 35 מ"מ טוב יותר מאשר צילום של full frame (כמו שסוני העריכו). בוידיאו  בדקתי את שני מצבי הצילום ואני מאתגר את הקוראים למצוא את ההבדלים (1:45 עד 1:51 היא דוגמא מצויינת)".


למי שרוצה לקרוא מיד מסקנות:




  • תמכור את A7s (או כל מצלמת סטילס אחרת שמצלמת וידיאו) שיש לך


  • קנה את A7rII.

המהנדסים של סוני עשו עבודה טובה. אני לא זוכר שהיה לי אי פעם כיף כל כך גדול לצלם ולצפות בחומרי הגלם מכל מצלמה סטילס אחרת שמצלמת גם וידאו…".


 


ארגונומיה


המצלמה עבה יותר ממצלמת A7s וזו החלטה נכונה. סוני גם שיפרה את השליטה על ידי הוספת מצב לחיצה לנעילה של גלגל השליטה. אני גם שמח שסוני צעדה שלב אחד קדימה כשמשווים את העינית והמסך למצלמת A7s. הפעם מדבר בעינית הטובה ביותר מכל מצלמות סוני  שאי פעם השתמשתי בהן".


 


תפריטים וכפתורים


משתמש וותיק של סוני ירגיש מיד בשינויים משמעותיים לעומת A7s. למשל:




  • הגדרת פורמט ההקלטה והגדרות ההקלטה הם באותו תפריט.


  • אפשר לשייך את לחצן הקלטת וידאו לכפתורים אחרים אני שייכתי אותו לכפתור AF/MF כך שהיה מאד קל להפעיל אותו עם הבוהן


  • סוני הוסיפה כפתור (C4) להתאמה אישית


  • סוני לא נתנה פתרון כפתור לשינוי מצבי צילום APS c/FF. כאשר אני רוצה לעבור מצב אני לוחץ פעמים על לחצן התפריט כך שניתן לשנות זאת במהירות.

כרטיס SD


כמו בשאר מצלמות סטילס 4k האחרונות שסוני השיקה (RX100IV / RX10II) ניתן גם כאן להשתמש ב-SDXC בנפחים גדולים: 32 גיגה, 90 מגה בשנייה, ו-U1 (class 10) סטנדרטים על מנת להקליט במצב של 4k.


 


רגישות לאור


ה-ISO הטבעי של השבב הוא 800. זה האיזון המושלם בין רגישות לאור ויכולת לצלם ב- SLOG 2 בצילומי חוץ. השאלה הגדולה היא איך המצלמה הזו לעומת A7s? צילומי היום בסקירה שלי צולמו ב-800 ISO למעט 23 השניות הראשונות שצולמו בין 3200 ל-6400 ISO.


 


זמן סוללה


זהה למצלמת A7s. על מנת לשפר את זמן הצילום העברתי את המצלמה "למצב טיסה". האלטרנטיבה היא שימוש במקור מתח חיצוני כגון Varavon TPower 7412


 


איכות תמונה


אני יכול לומר בקלות שזו המצלמת הסטילס הטובה ביותר שמצלמת וידאו. כצלם דוקומנטרי, סוני ממשיכים עבורי את ה"פתרון המלא" לעומת "מצלמה בלבד". המתאם למיקרופון XLR (XLR-K2M) של סוני נותן את המענה לשילוב סאונד טוב יותר. בסקירה השתמשתי בעדשת FE/PZ 28-135mm G  שסוני מציעה והיא שילוב מושלם


 


חסרונות


לאור העובדה שזו הפעם הראשונה שאני משתמש במצלמה, החסרון המשמעותי היחידי הוא שכאשר מצלמים בקצבים מהירים לצילום איטי 100/120 תמונות בשנייה – יש לצלם באיכות 720p. נראה שסוני רוצה שנרכוש מצלמות נוספות כמו RX100IV / RX10II לצילומים בהילוך איטי.


 


בסך הכל סוני עשו עבודה טובה. הסרט נערך בתוכנת פרימייר CC ועיבוד הצבע עם James Miller’s LUTs


המוסיקה בוידאו –  Always by Shawn Williams curtesy of themusicbed


 


למאמר המקורי