כשפתחו איריס וגילי מייזלר את הסטודיו שלהם בשנת 1997 בחדר בדירתם הקטנה בגבעתיים, לא שיער גילי כי במהרה יהפוך למומחה בתחום ההמרות והדחיסות של חומרי וידאו. שנתיים קודם לכן סיים גילי את לימודיו באוניברסיטת ת"א בחוגים לקולנוע ולספרות, ולימודי תואר שני בחוג לספרות עברית ("ללא תיזה" מבקש גילי להדגיש), והיה זה שינוי גדול עבורו, לאחר שגם לימד במספר בתי ספר ובאוניברסיטה. גילי מייזלר היה מבין הראשונים בישראל שהתעניין בתחום המרות הוידאו, סטודיו מייזלר היה הראשון לפרסם את השירות הזה, ושמע של לשכת השירות המקצועית בתחום ה webvideo, ההמרות והדחיסות יצא ברבים.


בימים שניגון וידאו באינטרנט היה אתגר גדול, תמיד היה ניתן לראות באתר של מייזלר שפע של דוגמאות, מלוות בהסבריו המלומדים של גילי. חלק מהמאמרים התפרסמו במסגרת זו ובחוברות AV דיגיטלי. מאז עבר הסטודיו אל פינת הקסם שלהם בגבעתיים (ומי שפספס את אירועי ה"בירה ושוקולד" שהתקיימו מדי פעם בחצר הסטודיו ברחוב רמב"ם – מצער על כך עד עצם היום הזה…).


 


גילי גם לא שיער בנפשו שיעבוד כמפיק אתרי אינטרנט – את האהבה לתחום זה גילה תוך כדי עבודה על האתרים של הסטודיו עצמו, ושלוש הגרסאות הקודמות של אתר מייזלר היוו דוגמאות מרשימות לטכנולוגיה באותה עת. הסטודיו התמקצע במתן שירותים מקצועיים בתחומים נוספים (אנימציה ומצגות מולטימדיה), כשגילי מייזלר עצמו משמש במקצועו כעורך וידאו.


 


אבל בסך הכל ובעצם בעיקר, התכוון גילי ללמד את עצמו עריכת וידאו, כדי שיוכל ביום מן הימים להיות העורך של סרטו התיעודי המתוכנן, המבוסס על סיפור חייו. "בעצם", אומר גילי, "כל מה שעשיתי מאז 1985 כשקרה לי מה שקרה לי בנפאל, כוון למטרה הזו של יצירת הסרט "גחליליות". היה לי חשוב להתחיל את העבודה כשאני בשל ומנוסה מבחינה מקצועית, וגם אם זה סרטי הראשון כבמאי ותסריטאי – התעקשתי להיות העורך, המקצוע היחידי שבו אני באמת סומך על עצמי". על הדרך ובמשך השנים השתתף גילי מייזלר בפרויקטים רבים, בין היתר בפרויקטים הקשורים למולטימדיה ואנימציה, בנוסף לעריכת סרטים תיעודיים, סרטי תדמית ותשדירי בחירות, ומבחר עשיר מעבודותיו כעורך וקומפוזיטור מוצג, כתמיד, באתר.


 


ביולי 2009 השלים את "פרויקט חייו" – הסרט התיעודי "גחליליות", ומאז הוא מסתובב איתו ברחבי הארץ ואף במקומות שונים בעולם. הסרט מספר את סיפורו יוצא-הדופן של אחיו היחידי גיורא מייזלר, נעדר מפורסם מתקופת מלחמת יום כיפור, ואת וסיפורו שלו עצמו, על מה שקרה לו שנים אחר-כך במזרח הרחוק. הסרט הופק ע"י בני הזוג איריס וגילי מייזלר, באמצעות חברת ההפקה של הסטודיו, meisler.com, עבור נגה תקשורת – ערוץ 8. בסרט זה שימש גילי מייזלר תחת כובעים רבים, בנוסף לעובדה שהסרט אודותיו: במאי, תסריטאי, עורך, עורך און-ליין.


 


לאחר שנים רבות של עבודה משותפת, שינתה איריס את תחום עיסוקה והיא מנהלת את המשרד הישראלי של פורום המשפחות השכולות. איריס ממשיכה ללוות את הסטודיו מרחוק ("וכשצריך אז גם מקרוב" מחדד גילי…).


 


כעת, לאחר תום שנת השיווק הראשונה של הסרט, חוזר הסטודיו לפעילות מלאה. סטודיו מייזלר מציע את שירותיו המקצועיים וגילי מייזלר מחפש פרויקטים חדשים. בנוסף, החל גילי ללמד עריכת וידאו בשיעורים פרטיים של אחד על אחד או לזוגות של תלמידים, ומחפש ללוות פרויקטים תיעודיים כדי ליישם את מה שלמד במהלך הפקת הסרט "גחליליות".


 


אתר הסרט גחליליות