יוזמה חדשה של איגוד האינטרנט הישראלי תאפשר בקרוב לכל גולש להוריד מגוון שירים בפורמט דיגיטאלי ממיטב הנוסטלגיה של הזמר העברי לדורותיו. האיגוד, הפועל לקידום רשת האינטרנט בארץ, יתמוך בהמרת הקלטות של שירים עבריים שהוקלטו על קלטות מגנטיות לפורמט דיגיטאלי ובהקלטת שירים 'ישנים', לטובת העלאתם לאינטרנט – כדי שיהיו נגישים להורדה בחינם לכלל ציבור הגולשים. 


השירים יועלו לאתר האינטרנט של העמותה למורשת הזמר העברי, במרכז פעילותה עומד המלחין נחום היימן. השירים, ביניהם קלאסיקות דוגמת: "נומי נומי ילדתי", "אם בהר חצבת אבן", "אצא לי אל היער", "אש אש מדורה", "הנהג שלנו חברה'מן" וגם "הצופים והצופות", יהיו זמינים לכל גולש בפורמט קבצי MP3 הן להאזנה והן להורדה בכתובת: www.nostalgia.org.il. היצירות שיועלו לאתר יהיו כאלה שזכויות היוצרים בהם תמו או שהזכויות הן נחלת הכלל, וכן שירים שזכויות היוצרים עליהם שייכות לעמותת הזמר העברי, העוסקת בשימור הזמר העברי.



 


"אחת מהמטרות של איגוד האינטרנט הישראלי היא הרצון לקדם את העשרת הרשת בתכנים איכותיים המשקפים את המורשת התרבותית וההיסטורית של המדינה", אומר ד"ר אמיר עציוני, נשיא איגוד האינטרנט הישראלי. "למרות הפריחה בשימוש באינטרנט בישראל, קיים עדיין פער גדול בין פוטנציאל התוכן שיכולה להעמיד החברה והתרבות בישראל, לבין המימוש ברשת. עדיין חסרים אתרי תוכן חופשיים ואיכותיים נגישים לכלל האוכלוסייה".


"עם שלא משמר את התרבות שלו, מאבד את העבר, אין לו הווה והוא שורף את העתיד", אומר המלחין נחום היימן, מקים העמותה למורשת הזמן העברי. "כן ירבו פרויקטים כאלו, משום שמדינה כמו שלנו, בה קוטביות גדולה בין אלו שיש להם ואלו שאין להם, ראוי שארגונים ועמותות שיכולים להרשות לעצמם, יתרמו לנחלת הכלל".