ג'ני מרקל מויצ"ו חיפה, תמוז רחמן מנשר ת"א, עדי ששון ממכללת ספיר בנגב ואיתמר פריד מבצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים, הם הזוכים במלגת EPSON לקידום המצויינות באמנות הצילום לשנת 2012 (ע"ש אלי משה ז"ל). 12 סטודנטים נוספים זכו בפרסים של מדיהקומפני וחברת EPSON. כל הזוכים הם תלמידי השנה האחרונה באקדמיות המובילות ללימודי אמנות.


 


מלגת אפסון לקידום המצויינות באמנות הצילום, מוענקת זו שנה שניה ברציפות לסטודנטים מארבעה אזורים בישראל  צפון, מרכז, ירושלים ודרום. הזוכים יהנו מהדפסה מקצועית של פרוייקטי הגמר שלהם, באיכות  Digigraphie. מדובר בתו תקן בינלאומי ויוקרתי, שניתן  לרפרודוקציות במוזיאונים המובילים בעולם (דוגמת הלובר בפאריז) ומאפשר להפיקר הדפסים אמנותיים חתומים, במהדורה מוגבלת, הזהים לחלוטין ליצירה המקורית. 


מעבדות ההדפסה והגלריות שלקחו חלק במיזם: סטודיו שוקי קוק מתל אביב, סטודיו גלריה


HC Editions מקיבוץ הסוללים  וסטודיו הכל במסגרת משילת.


עם סיום ההדפסות יציגו הזוכים את עבודותיהם בפני הקהל הרחב, בתערוכות שיוקמו בגלריות של מעבדות הדפסה.


 


צוות השופטים שבחר את הזוכים מתוך יותר מ–100 תיקי עבודות שהוגשו מכל רחבי הארץ, כלל את:


גליה יהב – מבקרת האמנות של עיתון הארץ,


מירי דווידוביץ'    צלמת אמנות ופרסום,


סרז' תירוש – אספן אמנות ומקים חממת האמנים ST-ART


שי אוסטרובסקי – מנהל קשרי לקוחות במדיהקומפני.


 


על הזוכים:


 



 


איתמר פריד – "עבודת הגמר שלי התחילה כשהתחלתי להסתכל על הפנים של האנשים מסביבי בריכוז. ראיתי את מה שמתחת לפני העור, פגמים ופרטים קטנים שהקסימו אותי.הכל הופיע פתאום בחדות ובפוקוס. משהו מתרחש וקורים כל מיני פרטים שלא נקלטים בעין במבט הראשון. אני רואה התפרצויות של חומר אורגני, של בשר, של רגש".


 


 


 


 


ג'ני מרקל – "פרוייקט הגמר שלי עוסק ב'נשיות'. המושג נשיות מקביל במשמעותו למושגים כמו שבריריות ותמימות. כשהתחלתי לצלם נערות – ביקשתי מהן לשדר לי נשיות ואז הדבר הראשון שהן עשו זה להרפות את הגב, להשמיט את הכתפיים ולשדר מעין מבט פסיבי".


 


 


 


תמוז רחמן – "אני מחפש את היפה במכוער וליהפך. אני משתמש בחיבורים בין תמונות ומשחקים בין המשקלים שלהם בשלב התלייה, כדי לייצר משמעיות חדשות. הנושאים והמושאים שלי רבים ומגוונים. אך רובם שוליים".


 


 


עדי ששון – "העבודה עוסקת בתהליכים פנימיים שבי, בהתייחסות אל הילדות. לילה. תחושות. שינויים. העולם. נשמה. שייכות…."


 


 


"טיפוח הדור הבא של העוסקים באמנות חזותית, הוא חלק בלתי נפרד ממורשת אפסון", אמר אורן פליישר, מנכ"ל אפסון ישראל. "אנו שמחים לקחת חלק במיזם ולתת לזוכים הצעירים, מעבר להדפסה ברמה המוזיאלית, גם רוח גבית לכיוון חשיפה ציבורית רחבה, בשלב מוקדם יחסית בקריירה שלהם".