בהשקה השנתית של אפל המתמקדת בתחום התוכנות, החברה הודיעה על מעבר למעבדי סיליקון למחשבי המק, ובכך היא סוגרת 15 שנה של שיתוף פעולה עם מעבדי X86 של חברת אינטל.

מעבדי הסילקון (ARM) אינם מוצר חדש בתעשייה, או אפילו לאפל. מעבדים אלו קיימים באיפון, באיפדים ובאפל TV והם מיוצרים על ידי אפל. חברת ARM שהיא המפתחת של שיטת המעבדים, מספקת את התוכניות ליצרנים שונים המייצרים את המעבד ואפילו משנים לו את המפרט.

ההבדל המשמעותי בין המעבדים הוא שמעבדי אינטל מאפשרים חישובים ופעולות בקנה מידה רחב יותר לעומת מעבדי הסיליקון שמבצעים פעולות פשוטות יותר, וכך מעבדי אינטל צורכים כמות מתח גדולה יותר בצורה משמעותית שמשפיעה על החום של החומרה.

נשאלת השאלה איזו חומרה תהיה מהירה יותר. מבדיקה שנעשתה עם הדור האחרון של איפד פרו ובו מעבד סילקון לעומת מחשב MacBook Pro 13, תוצאת Geekbench הייתה לטובת איפד פרו. (לבדיקה)

חשוב לזכור שאלו לא מחליפים 1:1 את המעבדים של אינטל, זוהי ארכיטקטורה שונה המחייבת בנוסף לשינוי החומרה גם התאמה של התוכנות. ולכן, לדוגמה, לא ניתן להריץ פוטושופ  בצורה בסיסית על מערכת הפעלה של איפד.

לפני כשנה החברה הכריזה על פרויקט Catalyst, פרויקט זה מאפשר להריץ תוכנות של מערכת ההפעלה iOS (איפונים) או iPadOS (איפדים) על מערכת ההפעלה MacOS.

מה עם התוכנות?

החברה הודיעה שכל התוכנות המקצועיות יעבדו עם המערכת החדשה ללא בעיות, פירוש הדבר הוא שלא תהיה כל בעיה למשתמשי מערכת העריכה FCPx.

חברת אדובי שעובדת בצמוד לאפל הציגה בכנס את תוכנת פוטושופ בגרסה של ARM, ולכן ניתן להסיק שגם תוכנות פרמייר פרו ואפטר יקבלו יחס דומה. אין עדיין פרטים לגבי תוכנת DaVinci Resolve של BlackMagic או תוכנות של AVID.

אפל הודיעה שמבחינת הפיתוח יהיה ניתן ליצור יישומים לשני סוגי המעבדים בצורה פשוטה יחסית. כמו כן הודיעה כי יהיה מצב הדמיה של x86 שיאפשר להריץ תוכנות של מעבדי אינטל על מעבדי ARM.

על מפיקי סרטים הנושא משפיע בכמה דרכים:

  • כאשר עובדים עם תוכנות עריכה ועיבוד, מחשבי מק של אפל נוטים להתחמם. לעומתם, מעבדי הסיליקון מתחממים פחות בשל צריכת מתח נמוכה, מה שגם יאפשר אורך חיים ארוך יותר לסוללה.
  • לאור העובדה שתוצאות ההשוואה בין מק-בוק פרו לאיפד פרו היו לטובת איפד, ניתן רק לדמיין איך יהיו הביצועים של מק-בוק המבוסס על מעבדי ARM. בהכרזה, הדגים טים קוק (Tim Cook) את תוכנת FCPx בעריכת קובצי 4k והתפאר שהוא יכול להציג שלושה ערוצי 4k במקביל. המשמעות היא שיפור מידי בעבודה עם קובצי RAW.
  • כל מערכת אפל תעבוד באותה סביבה וכך ניתן יהיה לשלוט על מערכות בית חכם מהמחשב כמו מהאיפד, ויהיה ניתן להשתמש בתוכנות הקיימות במחשבי מק באיפד.
  • בנוסף, הדבר יביא לקיצם את מחשבי המק המזויפים.

זמני אספקה:

  • למפתחים: גרסאות בטא באופן מידי
  • תוצר מוגמר: עד סוף השנה

הודעה לעיתונות באנגלית

הסבר על ההבדלים בין מעבדים מערוץ Techquickie

הכתבה מתבססת על כתבה שפורסמה באתר cinema5d