מדווח אנדרו רייד, המפיק והעורך של אתר EOSHD, ממסיבת עיתונאים שהתקיימה באנגליה, שם הושקה  PXW-X70 של סוני ובמסגרתה הוצגו גם חומרי גלם שצולמו ב-4k עם A7s. שהוקרן באולם קולנוע. הדבר המפתיע היה לראות כיצד החומר גלם שהוקרן ב-1080p נראה טוב.


 


התוצאות של החומר – שצולם ב- 1080p ביפן ובסקוטלנד – הוקרנו על מסך מפוצל שהציג בצד אחד A7s ובצידו השני השוואה למצלמת  5DmIII.


 


חומרי הגלם ממצלמת קנון 5D נראו – בהשוואה  ל- A7s– כאילו צולמו לא בפוקוס והחומרים צולמו עם המקודד הפנימי,XAVC-S . לדעתי המצלמה של קנון צלמה עם המקודד h.264, הדבר החשוב שהתוצאה הייתה איכותי על המסך הגדול כאשר המצלמה השתמשה במקודד XAVC-S וקבצים מאד קטנים.


כיצד תמונת HD  לעומת התוצאה של 4k? אני יכול לומר שקיים ההבדל המשמעותי בתמונות עם צילום רחב, אבל בתמונות עם מיקוד קרוב לנושא הצילום במיוחד צילום של אנשים – עדיין הפרטים הקטנים עדיין יוצאים מהמסך גם באיכות 1080p. אין כל ספק שאיכות 4k הינה טובה יותר אבל אין כל בושה להקרין סרט ב1080p על גבי מסך קולנוע גדול אם זה מה שאתה בוחר לצלם. במסיבת העיתונאים הוצג גם המקליט/משגוח של Atomos מדגם Shogun שחובר לA7s ונאמר לנו שהמקליט יקליט גם קבצים בפורמט ProRes LT או Proxy להקלטה של קובצי 4k קטנים.


אני מאד מתרשם מהיכולת של GH4 של פנסוניק המאפשר הקלטה של 4k ב100Mbit/s ואני לא מעוניין לחזור למצב של הקלטה בקבצים עצומים של 800MB/s, אני חושב שמשהו אידאלי עבורי יהיה בין גודל של קובץ בין הGH4 ל800MB/s.


איכות המסך של המקליט Shogun היה מדהים והיא תאפשר גם לעלות פרופילי צבע אישים עבור S-LOG בזמן הצילום, אני מתכוון למצוא פתרון טוב יותר למיתקון של המקליט מאשר בחלק העליון של המצלמה עם מחבר ב hotshoeשל המצלמה במיוחד שהוא מסך די גדול ולא רק מקליט, אני גם לא מאמין ששיטת חיבור של המסך עם המצלמה (hotshoe) יהיה מספיק חזק לעבודה יום יומית.


המקליט עצמו מובסס על כוננים קשיחים (בשונה מ Convergent Design 7Q המבוסס על SSD) אבל מתאם הקיים למקליט מאפשר שימוש גם בכרטיסי זיכרון מסוג CFast.


בגלל שהמצלמה A7s הינה כה קטנה לפעמים צריך להשתמש במתקון על מנת ליצב אותה במיוחד כאשר רוצים להשתמש עם matte box (יחידה שמרכיבים לפני העדשה המאפשרת הוספת פלטרים בצורה פשוטה ומהירה) שזה מאד יעיל כאשר מצלמים ב-S-log במיוחד בגלל הרגישות הטבעית הגובהה של המצלמה שהיא 3,200 ISO לכן צריכים להשתמש בפלטרי ND.


כיום שאני מצלם עם A7s ללא חצובה אני משתמש םם מיתקון gorilla pod המאפשר צילום כתף עם העינית ישירות לעין. ושתי הידים על גבי העדשה מאד יעיל כאשר אני רוצה לצלם בגרסה קלה.


מצלמת X70 המבוססת על המצלמה הביתית AX100 מקליטה עם המקודד XAVC (1080p, 10 ביט,  4:2:2,MXF) לעומת גרסת XAVC-S (MP4) והתוצאה צילום איכותי יותר ב1080p. החסרון לפחות עד העדכון הקרוב (2015) שמצלמה לא מאפשרת הקלטה ב4k וכן אין אפשרות של הזרמה של האות לרשת.


לכן נכון להיום המצלמה היא בעיקר עבור קהילת צלמי וידאו ולא מעניינת את מפיקי הסרטים כמו A7s למרות זאת המצלמה מאד אטרקטיבית מבחינת מחיר לעומת מצלמת FS100. (2,500 דולר לעומת 5,000 דולר).


מבחינה ארגונומית הX70 מרגישה יותר מוצקה מAX100, כפתורי השליטה נותנים משוב טוב יותר, למרות זאת הייתי מעדיף לראות את סוני עוברים מסגנון "בית הספר הישן" לסוג זה של המצלמה. הכפתורים והגלגלות הקטנות לא עובדים בשבילי לצערי.


בתור התחלה הייתי רוצה שטבעת השליטה על המפתח של העדשה תהיה ללא מדרגות כמו RX10. הייתי רוצה מצלמה קטנה יותר. האם אנחנו צריכים כל כך הרבה כפתורים בצד? אם זה היה כך היינו מקבלים מצלמת ביניים מעולה עם אפשרות צילום סטילס טובה דומה למה שC300 נהפכה.


למצלמה קיימת יציאת HDMI (גודל מלא) ויציאת HD-SDI, אם אתה צריך מערכת אוטופוקס, זום ממונע ומערכת יצוב אתה יכול פשוט לכוון ולצלם זו אפשרות טובה. למרות שכיום רב המצלמות מאפשרות החלפת עדשה ושבבים גדולים עדין לX70 יש מקום בשוק.


אני לא נגד שימוש בשבבים קטנים או סופר 16 מ"מ, אני אוהבת את המראה של המצלמה Digital Bolex שבפועל יש לה שבב קטן יותר מX70 והשבב 1 אינץ הוא הרבה יותר גדול מהשבבים הקימים במצלמות הוידאו הקטנות הישנות.


למפיקי סרטים ההבדל העקירי לעומת Digital Bolex שהיא משתמשת בשבב CCD אנלוגי ולמרות שתופעת rolling shutter הינה הרבה פחות משמעותית בX70 לעומת AX100 התמונה לא נראת כמו פילם.


למאמר המקורי