חברת המחקרים IHS markit דיווחה שחברות אמזון ונטפליקס מתכוונות להשקיע בצורה משמעותית בטכנולוגיות 4k על מנת לשפר את האיכות וההפקות של תוכני הווידאו שלהן.

בשנים האחרונות שתי החברות מייצרות סרטים ותכניות טלוויזיה, וכעת הן מתכוונות להשקיע בטכנולוגיות 4k על מנת להפיק תוכני פרמיום.
לדברי IHS Markit לתעשיית הקולנוע יש כמות נכבדה של כותרי 4k, לתעשיית הטלוויזיה יש החזר טוב על ההשקעות שלה לפי שעות צפייה, לשירותי הווידאו בהזרמה יש ההחזר הנמוך ביותר, מה שדוחף את החברות ליצירת תוכני פרמיום.

באופן כללי, ספקי תכנים ברשת מספקים כמות גדולה יותר של תוכני 4k לעומת רשתות הטלוויזיה. באנגליה לנטפליקס יש 63 כותרי 4k ולאמזון ((Prime/Instant 28. מפיקי תכנים לטלוויזיה מתחרים עם מפיקי התכנים לאינטרנט בהעלאת התקציב.
"אנחנו רואים כעת כי דרמות טלוויזיות מגיעות לרמות של השקעה של סרטי קולנוע, המשמעות היא יותר השקעה בהפקה, והתוספת של שימוש בטכנולוגיה המתקדמת יותר 4k היא תוספת קטנה מול התוספת הכוללת", אומר Jonathan Broughton, אנליסט בכיר בחברה.

התחרות בין הטלוויזיה בתשלום לבין ספקי התכנים באינטרנט הולכת וגדלה, לאמזון יש 80 כותרים שהופקו על ידה, הרוב סרטים, בעוד לנטפליקס 70 כותרים שהופקו על ידה שחלקם העיקרי הוא תכניות טלוויזיה. אמזון אפילו מספקת תוכני ספורט ואירועים שונים המופקים על ידה בעוד שנטפליקס אינה מספקת שירות זה.

הודעה לעיתונות באנגלית