האיגוד האירופאי טוען כי קביעת הסטנדרט DVB-H  כמועדף על ידי האירופאים יגרום לצמיחה בתעשייה אך מפעילי שירותי הטלפונים הסלולאריים מתנגדים לקביעה


 


אירופה אימצה את הסטנדרט לטלוויזיה ניידת DVB-H, סטנדרט שנתמך על ידי נוקיה כמזהה איזור. אולם מפעילי שירותי טלפונים סלולאריים אומרים שקביעה זו היא פזיזה.


האיגוד האירופאי טוען כי קביעת הסטנדרט DVB-H (Digital Video Broadcasting Handheld) כמועדף על ידי האירופאים יגרום לצמיחה בתעשייה. "על מנת שיתחילו שידורי טלווזיה באמצעות הטלפוניה באירופה יש לקבוע את הטכנולוגיה בשלב ראשון," אומר Viviane Reding, חבר בוועדה של טלפוניה באירופה.


לסטנדרט DVB-H יש נוכחות עולמית למרות שדרום קוריאה, יפן, ארה"ב וסין מאמצות טכנולוגיות מקומיות כמו מה שקיים בארה"ב QUALCOMM.


לאחר החלטה זו החברים באיגוד האירופאי חייבים לעודד שימוש בטכנולוגית DVB-H.


מספר ארצות כמו אנגליה, גרמניה, הולנד כבר משלבות סטנדרט זה בבניה של המערכות שלהן ולדברי הועידה יש כיום באירופה 16 חברות המבצעות ניסויים עם הפורמט או כבר משלבות את הפורמט.


לעומת זאת, המפעילים של שירותי הטלפונים הסלולאריים באירופה טוענים כי השוק צריך לקבוע את הפורמט הרצוי עקב העובדה שאין זה בטוח שפורמט זה הינו הפורמט הטוב ביותר, כך אומר דובר GSM.